علت کم‌پشتی موی صورت در مردان چیست؟

تهران- ایرنابازار- برخی از مردان بنا به شرایط هورمونی یا موارد دیگری که در ادامه بررسی می‌کنیم ریش و سبیل کم پشتی دارند. این دسته از افراد ممکن است برای حل این معضل راه‌های بسیاری را امتحان کرده و اغلب با شکست مواجه شده باشند. انجام هرگونه اقدام برای رفع مشکلات بدن نیازمند داشتن آگاهی کامل در رابطه‌ با آن موضوع است.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- داشتن ریش و سبیل پرپشت یکی از مواردی است که نه‌تنها افرادی که از کم پشتی ریش و سبیل خود رنج می‌برند، بلکه همه مردان اغلب خواهان آن هستند. داشتن ریش‌های پرپشت‌ را باید یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی میان مردان دانست. طبق آنچه پس‌از بررسی‌ها مشخص شده داشتن ریش در هر ابعاد و شکلی می‌تواند مانع ایجاد چین‌وچروک شود؛ همچنین بهتر است بدانید که به حفظ رطوبت و جوان‌تر ماندن پوست بسیار کمک می‌کند.

برخی از مردان بنا به شرایط هورمونی یا موارد دیگری که در ادامه بررسی می‌کنیم ریش و سبیل کم پشتی دارند. این دسته از افراد ممکن است برای حل این معضل راه‌های بسیاری را امتحان کرده و اغلب با شکست مواجه شده باشند. انجام هرگونه اقدام برای رفع مشکلات بدن نیازمند داشتن آگاهی کامل در رابطه‌ با آن موضوع است. در ادامه با ما باشید تا علل ایجاد و راه‌حل درمان این معضل را بیان کنیم.

علت کم‌پشتی موی صورت در مردان چیست؟

مهم‌ترین علت‌های کم پشتی ریش و سبیل را چه مواردی باید دانست؟

کم پشتی سبیل و ریش از آن مواردی است که می‌تواند با علت‌های بسیاری همراه شده باشد. شناخت هریک از این موارد و بررسی آن نسبت به شرایط بدن می‌تواند به شما کمک کند تا کمی با علت معضل پیش‌آمده آشنا شوید. قبل‌از خواندن این مطلب توصیه می‌کنیم اگر به‌صورت جدی با چنین معضلی مواجه هستید حتما به متخصصین فعال در این زمینه مراجعه کنید. چنانچه علت کم پشتی ریش شما مشکلات هورمونی باشد غیر از عمل به توصیه‌های پزشک، نیاز به انجام کار دیگری نیست.

وراثت یا ژنتیک

هرکجا که بحث مربوط به مشکلات و به‌طور کلی ساختار بدن است، بررسی عوامل وراثتی ابتدایی‌ترین کاری است که باید انجام دهید. ژنتیک را باید یکی از بزگ‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد و همچنین فرم ظاهر ریش و سبیل دانست. کم مو بودن برخی از مردان و رویش تکه‌تکه مو در صورت برخی دیگر از مواردی هستند که می‌توان علت وجود آن را عوامل وراثتی یا همان ژنتیکی دانست.

در رابطه‌ با ژنتیک به‌طور کلی نمی‌توان کاری انجام داد اما می‌توانید با استفاده از برخی محصولات مانند روغن ریش و موارد دیگری که در این زمینه موجود هستند تا حدودی به تقویت و پرپشت‌شدن موهای صورت خود کمک کنید.

داشتن اختلالات هورمونی

اگر به این موضوع کمی دقت کرده باشید موی صورت مردان ساختاری زمخت و زبرتر از موی صورت بانوان دارد. علت این موضوع هورمون‌های متفاوتی است که به رویش موی صورت کمک می‌کند. هورمون تستوسترون که در بدن مردان وظیفه کمک به رویش مو را دارد پس‌ از بلوغ به بالاترین حد می‌رسد.

یکی از علت‌های کم پشتی ریش می‌تواند نپذیرفتن تستوسترون از سمت بدن شما باشد. گاهی بدن برخی افراد گرایش کمتری به تولید این هورمون دارد. برای بررسی جدی این مشکل و رفع آن که حتی ممکن است سایر اعضای بدن شما را درگیر کند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

علت کم‌پشتی موی صورت در مردان چیست؟

استرس و اضطراب شدید

یکی از دشمنان اصلی بدن که به‌طور کامل سیستم بدنی را بهم ‌می‌ریزد استرس و اضطراب است. این عامل فارغ از جنسیت بر رشد و نگهداری مو بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند. اغلب افرادی که به‌طور مداوم درگیر استرس شدید هستند علاوه‌بر بهم‌ریختن سیستم کلی بدن دچار ریزش موهای سر و کم پشتی ریش و سبیل می‌شوند.

برای رفع این معضل در ابتدا باید خود سعی در کم‌کردن استرس‌های بیهوده داشته و آرامش خود را به‌دست آورید. پس‌از آن شما می‌توانید با استفاده از برخی شوینده‌ها، ماسک‌ و روغن، مجدد به رویش موهای صورت خود کمک کنید. در نظر داشته باشید که رفع استرس مهم‌ترین گام است؛ چراکه وجود این عامل می‌تواند موجب بدترشدن شرایط شما شود؛ تاحدی‌که دیگر هیچ محصولی نتواند به شما کمک کند.

تاثیر نژاد و قومیت بر کم پشتی ریش

شاید برای شما نیز جالب باشد که نژاد و قومیت از دیگر موارد تاثیرگذار روی پرپشتی یا کم پشتی موی سر و صورت است. جدا از سایر کشورها می‌توان گفت این تفاوت در میان قومیت‌های مختلف کشور خودمان قابل مشاهده است.

براساس تحقیقات صورت‌گرفته قطر موهای انسان می‌تواند از چیزی حدود ۱۷تا ۱۸۰ میکرومتر متغیر باشد. با توجه به آنچه گفته شد نمی‌توان نسبت به تاثیرات محیط بی‌توجه بود. اما خبر خوب این است که نسب به رفع یا کنترل تاثیرات محیطی می‌توانید اقدامات مختلف و موثری انجام دهید.

برای کنترل و رفع معضل کم پشتی ریش و سبیل باید چه کارهایی انجام داد؟

داشتن ریش و سبیلی پرپشت برای برخی افراد مسئله‌ای کاملا معمول و عادی است. اما برخی دیگر از افراد با توجه به آنچه مطرح شد و موارد دیگری مثل استفاده از سبک زندگی ناسالم، قرارگرفتن مداوم در معرض دود غلیظ و ساختارهای شیمیایی و هورمونی، دارای ریش و سبیل کم پشتی هستند.

با توجه به اینکه باید بدانید علت گرفتاری شما به این معضل چیست، از راه‌های متنوعی می‌توانید نسبت به درمان آن اقدام کنید. گاهی رعایت برخی نکات ساده و انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند درزمینه رفع این مشکل به شما کمک کند و گاهی نیز مراجعه به پزشک متخصص و رفع یا کنترل مشکلات هورمونی که با آن درگیر هستید برای رفع معضل کم پشتی ریش انتخابی مناسب است.

اما اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که مشکلات هورمونی ندارید، می‌توانید برای رفع مشکل خود از محصولات استاندارد و باکیفیت موجود کمک بگیرید. برای رفع مشکل کم پشتی ریش اگر مشکل شما جدی نبوده یا به تازگی شروع شده، خرید و استفاده از محصولاتی مانند تونیک تقویت ریش سریتا که از کیفیت مناسب برخوردار بوده و مورد تایید وزارت بهداشت است، استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از چنین محصولاتی را برای رفع مشکل خود دارید حتما باید یک نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید. خرید محصولات باید با توجه به کیفیت آن‌ها صورت بگیرد. قبل‌از خرید یک محصول حتما به برند یا همان نام تجاری آن دقت کنید. با توجه به گسترش محصولات فیک خرید از فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های معتبری مانند سریتا از موارد مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید.

جمع‌بندی

با توجه به این موضوع که ریش یکی از ملاک‌های زیبایی در مردان به‌شمار می‌آید، کم پشتی ریش نیز ازجمله معضلات مهم است. با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی درزمینه درمان حل چنین مشکلاتی کار سختی نخواهد بود؛ حتی اگر مشکل شما به‌دلیل اختلالات هورمونی باشد، می‌توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

برای رفع مشکل کم پشت‌بودن موی صورت استفاده از محصولات باکیفیت که تضمین‌کننده سلامت شما هستند، ضروری است. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید محصولی را دارید سعی کنید آن را از برندهای معتبری مانند سریتا که سابقه‌ای درخشان در ارائه بهترین محصولات دارد، تهیه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.