کشف مناسب ترین قیمت لوله داربست چگونه است؟

تهران- ایرنابازار- یکی از چالش های مهمی که خریداران در این صنعت با آن مواجه هستند، نوسان و اختلاف قیمت لوله های داربستی است. درک عواملی که این تغییرات قیمت را تحت تاثیر قرار می دهند برای خریداران جهت تصمیم گیری آگاهانه و مدیریت فرآیندهای تدارکات ضروری است. در این مقاله، شرکت لوله و قوطی اصفهان به ذکر عواملی خواهد پرداخت که بر قیمت لوله های داربستی بازار امروز تأثیر می گذارد.

ایرنابازار- صنعت لوله های داربستی جزئی حیاتی در بخش های مختلف از جمله ساخت و ساز، نفت و گاز، و توسعه زیرساخت ها است. لوله های فولادی به دلیل دوام و استحکام، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اما یکی از چالش های مهمی که خریداران در این صنعت با آن مواجه هستند، نوسان و اختلاف قیمت لوله های داربستی است. درک عواملی که این تغییرات قیمت را تحت تاثیر قرار می دهند برای خریداران جهت تصمیم گیری آگاهانه و مدیریت فرآیندهای تدارکات ضروری است. در این مقاله، شرکت لوله و قوطی اصفهان به ذکر عواملی خواهد پرداخت که بر قیمت لوله های داربستی بازار امروز تأثیر می گذارد.

با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله، پیمانکاران و مدیران پروژه می‌توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و هزینه‌های داربست خود را تحت کنترل داشته باشند، در عین حال از رعایت مقررات ایمنی و حفظ کیفیت بالا اطمینان حاصل کنند.

اولین و متمایزکننده ترین عامل در قیمت گذاری لوله داربست

همانطور که همه ما می دانیم، اولین و متمایزکننده ترین عامل در قیمت گذاری لوله داربست، نوع ورق استفاده شده برای تولید است.

بی شک بهترین کیفیت، ورق تولید شده توسط فولاد مبارکه اصفهان می باشد. لوله های تولید شده با ورق های کیفیت پایین تر و ارزان مانند اهواز، گیلان و وارداتی و یا تسمه های تولید شده در کارخانجات متفرقه، قیمت تمام شده کمتری دارند.

برای حصول اطمینان از نوع متریال استفاده شده، تنها راه سریع، بررسی قیمت کارخانجات معتبر و مقایسه آن با دیگر تامین کنندگان می باشد. گرچه در طولانی مدت، با کاهش خطر سقوط و آسیب به کارگران و رهگذران این موضوع مشخص می شود.

کشف مناسب ترین قیمت لوله داربست چگونه است؟

همچنین گرید ورق فولادی نیز اهمیت بسزایی دارد، گرید مناسب و استاندارد برای لوله داربست باید ST.۳۷ (معادل S۲۳۵JR ) و درجه یک باشد، از خصوصیات گرید ST.۳۷، مقاومت مناسب در برابر فشار، استحکام و انعطاف پذیری متوسط می باشد و این مسئله حائز اهمیت است که تولیدکننده ورق به کار رفته، استانداردهای لازم را اخذ کرده باشد و ورق تولیدی از نظر ترکیبات شیمیایی و آنالیز، کیفیت مناسب را داشته باشد که تمامی محصولات تولیدی در شرکت لوله و قوطی اصفهان این خصوصیات برتر را دارند.

نوسانات قیمت مواد اولیه سهم زیادی در تغییرات قیمت لوله و پروفیل دارد، عرضه ورق های فولاد مبارکه در بورس کالا صورت می گیرد و تعیین کننده اصلی قیمت در بازار است.

از دیگر عوامل تاثیرگذار می توان به هزینه های حمل و نقل اشاره کرد، با وجود نرخ های مصوب حمل و نقل می توان از باربری های مختلف قیمت های مختلفی اخذ کرد. در حال حاضر برای حمل ۲۱ تن بار با تریلی از اصفهان به تهران (مثلا شادآباد تهران) کرایه حدود ۱۱ میلیون تومان هست که یعنی به ازای هر کیلو باید ۵۲۵ تومان پرداخت کنید، البته برخی از تریلی ها با توجه به اینکه برای پلیس راه تنها وزن کلی بار همراه با ماشین مهم است که اکثرا نباید از ۴۰ تن تجاوز کند، تریلی پنج محور 18 چرخ می تواند تا ۲۶ تن بار هم حمل کند. کارشناسان شرکت لوله و قوطی اصفهان همواره با ارتباط موثر ضمن استعلام قیمت های حمل از شرکت های باربری مختلف کمترین قیمت حمل را برای شما محیا می کنند.

مسلما نرخ ارز و حتی شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به همان اندازه که روی دیگر کالاها تاثیرگذار است، روی قیمت لوله داربستی هم تاثیر دارد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار، میزان عرضه و تقاضاست، کمبود لوله داربستی در بازار ناچارا میزان عرضه را پایین آورده و قیمت افزایش می یابد و بالعکس، همچنین گاها در برخی فصول سال، پروژه ها کمتر مشغول به کار هستند و تقاضا خرید در بازار کمتر از دیگر مواقع هست که قیمت کاهش می یابد.

لوله داربست چیست؟

اصولا به لوله قطر ۴۸ میلی متر با ضخامت۲.۵ میلی متر لوله داربست گفته می شود، ولی گاهی از نظر استحکام ضخامت های بالاتر یا پایین تر لازم است، لازم به ذکر است ضخامت لوله نیز در قیمت گذاری موثر می باشد، ضخامت های پایین تر به ازای هر کیلوگرم قیمت بالاتری دارند چرا که ورق آن نیز قیمت بالاتری دارد. ولی به صورت کلی باید قیمت تمام شده را محاسبه کرد و با توجه به کاربرد لوله باید مناسب ترین ضخامت را انتخاب کرد. برای مثال قیمت امروز لوله ۴۸ با ضخامت ۲ میلی متر که وزن هر شاخه ۶ متری آن، ۱۴ کیلوگرم می باشد، به ازای هر کیلوگرم ۳۸ هزار تومان است، یعنی هر شاخه ۵۳۲ هزارتومان، ولی ضخامت ۲.۵ وزن هر شاخه ۶ متری آهن ۱۷.۳ کیلوگرم می باشد، با قیمت هر کیلو۳۷۵۰۰ تومان، یعنی هر شاخه ۶۴۸ هزارتومان، که در تناژ های بالا اختلاف آن محرز است.

اصولا طول لوله ها شش متر می باشد، گاها نیاز است لوله در طول های مختلفی آماده و استفاده شود، در شرکت لوله و قوطی اصفهان در صورتی که در طول دلخواه مشتری برش شود، و تولید از حالت معمول خارج شود و زمان به آن اختصاص دهیم نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

البته عوامل دیگر هم در قیمت گذاری بسیار مهم هستند. اما منظور این است که تولید کننده لوله می تواند با توجه به مقدار خرید شما در مورد قیمت پیشنهادی تصمیم متفاوتی بگیرد.

مسئله دیگر که اهمیت خرید از کارخانجات معتبر را نشان می دهد، دقت فنی در تولید و کیفیت جوش کالا نیز می باشد که مطمئنا هر کارخانه تفاوت هایی با دیگری دارد، بنابرین پیشنهاد می شود پیش از خرید از کارخانه و خط تولید و کالای تولیدی نیز بازدید داشته باشید. همانطور که شرکت لوله و قوطی اصفهان همیشه پذیرای حضور دوستان و همکاران در کارخانه می باشد.

کشف مناسب ترین قیمت لوله داربست چگونه است؟

عوامل پنهان قیمت گذاری سودجویان

درباب فروش لوله و پروفیل فولادی به صورت شاخه ‌ای بجای وزنی (کیلویی) کسر طول محصول به منظور بالانس وزن از ورق متفرقه علاوه بر کیفیت، مقاومت و دوام امتیازات ویژه لوله و پروفیل تولید شده از ورق فولاد مبارکه اصفهان؛ وزن استاندارد آن نسبت به محصولات تولید شده از دیگر ورق‌هاست که محبوبیت ویژه‌ای را در بین دیگر محصولات مشابه برای بازار آن فراهم آورده است.

در واقع ضخامت پروفیل تولید شده از ورق فولاد مبارکه اصفهان واقعا عدد عنوان شده است درصورتی که محصول تولیدی از ورق اهواز و گیلان کمی ضخیم تر است که باعث می شود محصول تولیدی حاصل از این ورق در ابعاد مشابه سنگین تر از محصول تولیدی از ورق فولاد مبارکه اصفهان باشد.

جالب اینکه محصول تولیدی مشابه علیرغم استفاده از ورق متفرقه چندان تفاوت وزنی با محصول حاصل از ورق فولاد مبارکه اصفهان ندارد که جای سوال شد که آیا ورق متفرقه کیفیت مطلوب پیدا کرده یا موضوع دیگری در میان بوده ...

ظاهرا برخی از تولیدکنندگان این حوزه به مقدار اضافه وزن از تفاوت وزن محصول نهایی، از طول محصول کم می کنند!

طول استاندارد به طول ۶ متر برای محصول مشابه از ورق متفرقه و بی‌کیفیت برای اینکه وزن شاخه یکی بشود، حدود ۵ سانتی‌متر از طول ۶ متر کم کرده‌اند و ۵:۹۵ تولید می‌شود ...‌.!

شگرد دیگر کم کردن قطر و یا عرض استاندارد است تا بالانس وزن استاندارد ایجاد شود. لذا به ورق محصول تولید شده و طول و حتی قطر استاندارد محصول دقت داشته باشید.

در هر صورت کیفیت را برای هزینه کمتر فدا نکنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.