۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 5626
کد خبر: 85539711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ دلیل برای خوردن آجیل چهارمغز

۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85539711
۵ دلیل برای خوردن آجیل چهارمغز

تهران- ایرنابازار- مصرف آجیل چهارمغز به‌دلیل خواص بی‌نهایت و بسیار، مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته و در سبد غذاییشون جای دارد. این آجیل محبوب ۴ نوع از بهترین و مغذی‌ترین مغزها رو در برمی‌گیره که هر یک با منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، تاثیرات شگفت‌انگیزی رو به‌همراه دارند.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار، آجیل چهارمغز دلایل زیاد و محکمی رو برای استفاده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، خوبه که در ادامه با این دلایل آشنا شوید.

ترکیبات چهارمغز

مصرف چهارمغز فواید بسیاری برای حفظ سلامت بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها داره؛ آیا می‌دونین چه نوع مغزهایی این ترکیب رو تشکیل می‌دن؟ معمولا چهارمغز دونه‌های روغنی مفیدی مثل بادام درختی، فندق، پسته و بادام هندی رو شامل می‌شه. این مغزها هر یک به‌صورت جداگانه خواص متفاوتی دارن و تاثیرات متعددی روی بدن می‌زارن. ترکیب این نوع از مغزها با ویتامین‌ها و املاح معدنی فراوان، بمبی از انرژی رو به‌وجود میارن؛ بنابراین مصرف چهارمغز رو برای بهره‌مندی از خواص متعدد اون‌ها توی برنامه غذاییتون بزارین تا از تاثیرات و معجزات اون‌ها شگفت‌زده بشین.

۵ دلیل برای خوردن آجیل چهارمغز

خواص ۴ مغز

تا حالا فکر کردین که چرا ترکیب مغز بادام درختی، پسته، فندق و بادام هندی توصیه می‌شه و از محبوب‌ترین نوع آجیل‌ها به‌حساب می‌آد. ترکیب این چهار دونه روغنی می‌تونه به حفظ سلامتی، افزایش سطح انرژی و کاهش بروز بیماری‌ها کمک کنه. این فواید و خواص چهار مغز به‌دلیل ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در اون‌هاست. در واقع هر یک از این دونه‌های روغنی با تزریق انواع ویتامین‌ها تاثیرات معجزه‌آسایی روی بدن شما می‌زارن؛ برای همین لازمه که با خواص هر یک از این ۴ نوع آجیل آشنا بشین.

خواص پسته

پسته با انواع چربی‌های مفید و غیر اشباع به بهبود سلامت قلب کمک می‌کنه؛ این مغز مفید خطر سکته رو در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌ده. همچنین چربی‌های سالم موجود در پسته به کاهش فشار خون هم کمک می‌کنه؛ علاوه‌بر این پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، پلی‌فنول‌ها، ویتامین E و ویتامین C در بهبود خاصیت ارتجاعی و عروق خونی موثره. پسته با منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، از آسیب‌های سلولی و رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنه؛ همین‌طور با ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های قوی، باعث کاهش استرس اکسیداتیو می‌شه. پسته منبعی از مس، منگنز، فسفر، تیامین و ویتامین B۶ به سلامت گوارش و همین‌طور کاهش التهاب روده کمک می‌کنه؛ همچنین تقویت متابولیسم بدن رو به‌همراه داره.

بادام درختی

بادام درختی با خواص بی‌نظیر خودش در بهبود بیماری‌های قلبی موثره؛ همچنین با خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنه. مصرف بادام درختی در کنار دیگر مغزها به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول نوع خوب بدن موثره. با وجود اینکه بادام درختی کالری بالایی داره؛ اما مصرف متعادل اون می‌تونه به کاهش وزن کمک کنه. پروتئین و فیبر موجود در چهارمغز احساس سیری رو در افراد به‌وجود می‌آره و کاهش اشتها رو به‌همراه داره. به این ترتیب به کاهش وزن و لاغری منجر می‌شه. مصرف بادام درختی در کاهش فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی هم موثره. بادام با مواد مغذی و ارزشمندی مثل منیزیم، ویتامین E و فیبر، می‌تونه برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن کافی باشه. این دونه روغنی با مقادیری از کلسیم و فسفر، سلامت استخوان‌ها رو بهبود می‌بخشه و می‌تونه از پوکی استخوان و شکستگی محافظت کنه. بادام با مهار قند خون، یه ماده کلیدی برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شه. با وجود اثرات شگفت‌انگیز این نوع از آجیل، قیمت آجیل در مقایسه با خواص متنوع اون بسیار مناسبه.

خواص فندق

فندق منبعی غنی از فیبره؛ مصرف فیبر به تنظیم حرکات روده می‌پردازه و باعث جلوگیری از یبوست می‌شه. این دونه روغنی سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدانه که محافظت از بدن در برابر آسیب‌های سلولی مرتبط با سرطان رو برعهده داره. فندق به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کنه و در ترکیب با سه مغز دیگر، حساسیت به انسولین رو بهبود می‌بخشه. کاهش حساسیت به انسولین در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش پررنگی رو ایفا می‌کنه. علاوه‌بر این خرید آجیل چهار مغز و خوردن فندق خطر بیماری‌های قلبی‌وعروقی رو کاهش می‌دهد.

۵ دلیل برای خوردن آجیل چهارمغز

خواص بادام هندی

بادام هندی با وجود چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین فراوان به رفع هوس‌های گاه‌وبی‌گاه شما کمک می‌کنه؛ به‌همین‌دلیل شما رو برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌داره. مصرف بادام هندی در حد متعادل، به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کنه و اثرات کاهش وزن رو در بدن به‌جای می‌زاره. از اون‌جایی که افزایش سن در کاهش قدرت بینایی موثره، مصرف منظم آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تونه در تقویت قوه بینایی تاثیرگذار باشه؛ بادام هندی به‌عنوان یکی از مواد مغذی در بهبود بینایی افراد شناخته می‌شه. این مغز خوشمزه و محبوب، با منابعی از سلنیوم، آهن، فسفر، روی و منیزیم در ترکیب با دیگر مغزها، در کاهش روند پیری پوست موثره. این مغز مفید با آنتی‌اکسیدان فراوان به تقویت رشد سلول‌های جدید و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنه. بادام هندی با منیزیم و کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها حیاتیه؛ همچنین تعادل این دو نوع ویتامین به بهبود تنظیم عصبی و تقویت عضلات هم کمک می‌کنه. ترکیب چهارمغز با وجود بادام هندی در سلامت مغز، تقویت حافظه و کاهش التهاب موثره.

ترکیب شگفت‌انگیز چهارمغز با محصولات ناتژی

هر یک از مغزها با ویژگی‌های متعدد، خواص متفاوتی برای بدن شما دارن؛ خوبه که با مصرف آجیل چهارمغز از تمامی خواص و فواید موجود در اون‌ها بهره ببرین. چهار مغز با ترکیبی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، چربی‌های مفید و آنتی‌اکسیدان‌ها، دلیل محکمی برای خرید و مصرف به شما می‌دن. مهم‌تر از خواص و تاثیرات این ۴ دونه روغنی، کیفیت و مرغوبیت محصوله؛ شما می‌تونین برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات، سری به فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار ناتژی بزنین و خریدی رضایت‌بخش رو تجربه کنین.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.