ایده های کاربردی برای طراحی داخلی اتاق نوجوان ها

تهران- ایرنابازار- یک اتاق خوب برای فرزند نوجوان شما، باید ترکیبی از زیبایی و کارکرد مثبت باشد. سرگرمی ها، علایق و موضوعات مورد علاقه نوجوان خود را در نظر بگیرید تا اتاقی خلق کنید که می تواند همگام با سلیقه آن ها تکامل یابد و محلی پر از آرامش برای مطالعه و استراحت آنها باشد.

ایرنابازار- برای نوجوانان، اتاق خواب بسیار بیشتر از مکانی برای خوابیدن است. اینجا جایی است که آن ها با دوستان خود وقت می گذرانند و سرگرم مطالعه می شوند. اینکه بتوانید نوجوان ها را متقاعد کنید طراحی داخلی اتاقشان را طبق نظرات شما انجام دهند، کار راحتی نیست. افراد در این رده سنی، به این فکر می کنند که چه چیزی مد روز است و سیلقه شان در کوتاه مدت، دستخوش تغییرات می شود. به همین دلیل، بهتر است فرآیند طراحی دکوراسیون را با کمک یکدیگر انجام دهید تا از بروز تنش و بحث و جدل جلوگیری نمایید. البته حتما به آن ها توصیه کنید که بودجه را در نظر داشته باشند. ما برای اینکه شما بتوانید این کار را اصولی و با آرامش بیشتر انجام دهید، تعدادی ایده کاربردی برایتان در ادامه می آوریم. با ماه همراه باشید.

ایده هایی که موقع طراحی داخلی اتاق نوجوان باید بدانیم.

یک اتاق خوب برای فرزند نوجوان شما، باید ترکیبی از زیبایی و کارکرد مثبت باشد. سرگرمی ها، علایق و موضوعات مورد علاقه نوجوان خود را در نظر بگیرید تا اتاقی خلق کنید که می تواند همگام با سلیقه آن ها تکامل یابد و محلی پر از آرامش برای مطالعه و استراحتشان باشد.

تجربه خواب راحت به فرزندتان هدیه دهید

خواب خوب و پر از آرامش، مسئله ای است که سبب می شود نوجوان ها بتوانند انرژی مورد نیاز را برای انجام کارهای مهم مانند درس خواندن به دست آورند. تخت خواب استاندارد، وسیله ای است که در فراهم کردن تجربه خواب عالی به همگان کمک می کند؛ اما فقط تخت کافی نیست. بستری که نوجوان روی آن می خوابد، باید فوق العاده راحت باشد و از ستون فقرات فرد، پشتیبانی و حمایت کافی را به عمل بیاورد. انواع مدل های تشک خوشخواب از نوع نوجوان، با در نظر گرفتن فُرم بدن آن ها می تواند پاسخگوی نیازهایشان باشد.

فناوری، فراموش نشود

فضایی مدرن و سازگار با فناوری های نوین ایجاد نمایید. اتاق را به چراغ ‌های هوشمند و امکانات ضروری مجهز کرده و جا برای رایانه‌ ها، کنسول ‌های بازی و شارژرهای بی سیم مشخص کنید. علاوه بر این، از نظم دهنده ها برای سر و سامان دادن به سیم ها استفاده کنید و تعداد زیادی پریز برق را برای دستگاه‌ های مختلف در نظر داشته باشید. اگر نمی دانید چه رنگی با این محیط پیشرفته و مدرن سازگار است، باید بگوییم که طیف های سرد رنگ آبی و سبز را می توان مکمل این محیط ها دانست.

اسباب سرگرمی را فراهم کنید

هر نوجوانی با توجه به روحیات و سلیقه اش، یک نوع سرگرمی را دوست دارد. یکی دلش می خواهد بازی فکری انجام دهد یا نقاشی کند و دیگری علاقه به بازی های رایانه ای دارد. پس حتما ابزار لازم برای این علایق او شامل بوم نقاشی و میز گیمینگ را برای اتاقش بخرید.

یک اتاق پرو عالی

افراد در نوجوانی، معمولا به تیپ و استایل خود اهمیت زیادی می دهند. پس برای او اتاقی بسازید که امکان آماده شدن بهتر برای حضور در یک مهمانی یا بیرون رفتن با دوستانش را برای او فراهم کند. بهترین کار، قرار دادن یک آینه قدی بزرگ است. اگر جا برای قرار دادن آن در کف اتاق فرزندتان نیست، می توانید به دیوار اتاق او یک آینه قدی نصب نمایید. این آینه علاوه بر کارکردی که گفتیم، در پُرنور و بزرگتر نشان دادن محیط اتاق خواب هم موثر است.

جای ذخیره سازی، نباید کم باشد

لباس، دفتر مشق، کتاب های درسی و غیر درسی، حوله، ملحفه و غیره، همه و همه از لوازمی هستند که باید در جایی ذخیره شوند. مثلا لباس های بیرون را باید در کمد لباس آویزان کرد، لباس خانگی را باید در کشوهای دراور و دفتر و کتاب ها را در کتابخانه گذاشت و حوله و ملحفه اضافی را در کشوها یا طبقه های کمد باید قرار داد. اگر برخی از این وسایل را به دلیل کمبود جا نمی توانید در اتاق بگذارید، می توانید آن ها را با سایر وسیله ها ادغام کنید تا جای زیادی در محیط اِشغال نشود؛ مثلا اگر جا برای گذاشتن کتابخانه ندارید، می توانید از سازنده های لوازم چوبی بخواهید که قفسه هایی برای نگهداری از کتب را بالای صفحه میزکامپیوتر اتاق فرزندتان بسازند. اگر می خواهید جای شما برای گذاشتن لوازم بیشتر باشد، امکان سفارش ساخت پاف با صفحه نشیمن بلندشونده یا کشو در بدنه اش را دارید. نشیمن که بلند شود، فضای ذخیره سازی داخل پاف نمایان می گردد. برای پیدا کردن راحت تر برخی از لوازم مثلا دستبندها و زیورآلات مورد نیاز نوجوان ها، بهتر است دراورهایی با صفحه های شیشه ای بخرید که داخل آن ها معلوم است و وقتی فرزند شما عجله دارد، راحت و سریع قادر به برداشتن دستبند یا گردنبند مورد علاقه اش است.

عشق او به موسیقی را جدی بگیرید

اکثر نوجوان ها، علاقه وافری به گوش دادن موسیقی دارند و برخی حتی به نواختن سازهای مدرن موسیقی می پردازند. یک سیستم صوتی خوب برای اتاق او تهیه کنید و شلف هایی روی دیوارها نصب کنید تا او بتواند سی دی هایی که شما از دوران جوانی خود به یادگار نگه داشته بودید و به او هدیه دادید را در طبقات آن ها بگذارد. جایی برای قرار دادن ساز موسیقی او در نظر داشته باشید. مثلا اگر او اهل نواختن گیتار است و روی زمین جا برای گذاشتن این ساز ندارد، می توان روی دیوار پایه نگهداشتن گیتار را نصب کرد.

نورپردازی را جدی بگیرید

عناصر نوری، باعث می شوند که اتاق خواب فرزند نوجوان شما به محیطی کاربردی برای انجام فعالیت هایش تبدیل شود. نور محیطی ملایم، فشار چشم را در زمان مطالعه اواخر شب کاهش می دهد. با توجه به متراژ اتاق، از تعداد زیادی لامپ سقفی و دیواری و آباژور زمینی یا رومیزی استفاده کنید. لوستر را طوری انتخاب کنید که کلاهک یا شِید آن، باعث کاهش روشنایی محیط نشود. نور قابل تنظیم که می توان شدت و میزان آن را کم و زیاد کرد، می تواند اتاق نوجوان را برای تجربه های مختلف مانند گیمری و تمرین یا اجرای موسیقی آماده کند.

سخن پایانی

وقتی که می خواهید بهترین طراحی داخلی را برای اتاق خواب فرزند نوجوانتان داشته باشید، ترکیبی از طرح و رنگ ایده آل و کیفیت بالا را باید مد نظر قرار دهید. این ها، ویژگی هایی است که تیم فروشگاه اینترنتی سه گامه تاکید زیادی روی آن ها دارد. بیشتر وسایل چوبی این فروشگاه، امکان سفارشی سازی را دارند و تمامی کالاهای خواب آن، با استفاده از بهترین و درجه یک ترین متریال داخلی و وارداتی تولید می شوند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.