کاهش پنهان ابعاد باسکول جاده ای و سود میلیونی تولید کننده

تهران- ایرنابازار- مشاهدات میدانی نشان می دهد که متاسفانه برخی از تولید کنندگان باسکول جاده ای با کم کردن طول باسکول به دنبال افزایش سود خود بوده و در نتیجه سبب ایجاد ضرر برای خریدار باسکول می شوند.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- کم کردن طول باسکول به نحوی انجام می شود که در نگاه کلی از دید خریدار پنهان می ماند ولی در کاهش مواد اولیه و هزینه های تولید تاثیر بسزایی داشته و سبب افزایش سود تولید کننده می شود.

به عنوان نمونه در باسکول های ۵۰ تنی که می بایست طول صفحه باسکول ۸ متر باشد، صفحه باسکول را با طول ۷/۶۰ سانتی متر تولید و به مشتریان عرضه و در باسکول های ۶۰ تنی که طول صفحه باسکول می بایست ۱۶ متر باشد، صفحه باسکول را با طول ۱۵/۲۰ سانتی متر تولید و به مشتریان عرضه می کند. بدیهی است که کوچکتر کردن طول صفحه پلاتفرم تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه های تولید و افزایش سود تولید کننده دارد.

در باسکول های بتنی برای یک باسکول ۸ متری این کم کردن طول باسکول سبب کاهش در مصرف آرماتور و نبشی آهنی دور باسکول و همچنین بتن مصرفی می شود و با یک محاسبه ساده سبب کاهش حدودی ۳۷/۰۰۰/۰۰۰ ریالی در هزینه تولید یک باسکول ۸ متری و در باسکول ۱۶ متری سبب کاهش حدودی ۷۴/۰۰۰/۰۰۰ ریالی در هزینه تولید یک باسکول ۱۶ متری می شود.

پس به راحتی مشخص است که با کمی کاهش طول باسکول سود بسیار خوبی از جیب خریدار شامل تولید کننده باسکول می شود. این در حالی است که در قرارداد باسکول صحبتی از ابعاد باسکول نمی شود و مشتری از این موضوع کاملا بی اطلاع است.

سود نامتعارف تولید کننده در کم کردن طول باسکول در باسکول ۸ متری: ۳۷ میلیون ریال

کاهش پنهان ابعاد باسکول جاده ای و سود میلیونی تولید کننده

سود نامتعارف تولید کننده در کم کردن طول باسکول در باسکول۱۶ متری: ۷۴ میلیون ریال

کاهش پنهان ابعاد باسکول جاده ای و سود میلیونی تولید کننده

توجه داشته باشید یکی از موارد مهم در طراحی باسکول های سنگینی که مخصوص توزین وسایل نقلیه جاده ای است، ابعاد باسکول می باشد. این موضوع از آن نظر اهمیت دارد که باسکول می بایست بتواند وسایل نقلیه ای که قابلیت تردد در جاده های کشور را دارند توزین کند. در ایران معمولا باسکول های مخصوص توزین وسایل نقلیه جاده ای به باسکول های ۵۰ تنی و ۶۰ تنی شناخته می شوند که در باسکول های ۵۰ تنی طول باسکول ۸ متر و در باسکول های ۶۰ تنی طول باسکول ۱۶ متر می باشد.

به صورت کلی در طراحی و ابعاد باسکول های سنگین، توجه به چند نکته مهم ضروری است:

ظرفیت بارگیری: ابعاد باسکول باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن مورد نیاز را تحمل کند. برای این منظور، بایستی مقدار حداکثر وزن مجاز بارگیری باسکول مشخص شود و ابعاد آن براساس آن تعیین شود.

فضای کافی برای مانور: باسکول باید دارای فضای کافی برای مانور و جابجایی وسایل بارگیری باشد. این امر می‌تواند در ابعاد طولی و عرضی باسکول مؤثر باشد.

قابلیت دسترسی: ابعاد باسکول باید به گونه‌ای باشد که وسایل نقلیه و بارگیری به راحتی وارد و خارج شوند. بهتر است فضای کافی برای حرکت و دسترسی به اطراف باسکول در نظر گرفته شود.

استانداردها و مقررات: در طراحی ابعاد باسکول، باید به استانداردها و مقررات مربوط به ابعاد و ابعاد حداقلی مورد نظر توجه شود تا باسکول به درستی عمل کند و مشکلاتی در آینده پیش نیاید.

امکانات جانبی: در نهایت، در طراحی ابعاد باسکول، به امکانات جانبی مانند نصب سامانه‌های روشنایی، دوربین‌ها، سنسورها و ... نیز توجه کنید تا عملکرد باسکول بهینه شود.

توصیه می شود حتما در هنگام خرید باسکول به ابعاد آن توجه کنید و از تولید کننده بخواهید که ابعاد باسکول را در قرارداد بیان کند تا از ضرر و زیان خودتان نسبت به هزینه ای که برای خرید باسکول پرداخت می کنید، جلوگیری شود.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.