معرفی پالایشگاه ملی نفت پاسارگاد

تهران- ایرنابازار- شرکت قیر نفت پاسارگاد در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. این شرکت در آن سال با هدف مدیریت و بهره‌برداری منابع نفتی در شش منطقه تهران، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس کار خودش را آغاز کرد.

به گزارش ایرنابازار، شرکت قیر نفت پاسارگاد محصولات قیر خود را در انواع مختلف تولید می‌کند. برای مثال، انواع رایج قیر صادراتی پالایشگاه پاسارگاد عبارتند از: قیرهای نفوذی، ویسکوزیته، قیر عملکردی، امولسیونی، قیر محلول و پلیمری اصلاح شده؛ قیرهای نفوذی جزو محصولاتی هستند که بنابر درجه نفوذشان طبقه‌بندی می‌شوند و بیشتر کاربردشان در راهسازی است.

قیر ویسکوزیته هم قیری است که بر اساس گرانروی‌اش طبقه بندی می‌شود. شرکت قیر نفت پاسارگاد در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. این شرکت در آن سال با هدف مدیریت و بهره‌برداری منابع نفتی در شش منطقه تهران، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس کار خودش را آغاز کرد.

میزان تولید قیر بشکه‌ای پاسارگاد در هر سال بیش از ۴ میلیون تن است. در نتیجه، قیر پالایشگاه پاسارگاد حدود نیمی از بازار داخلی قیر را به خود اختصاص داده است. همچنین، این شرکت دو پایانه صادراتی در بندرعباس و ماهشهر دارد که از آنجا محصولات قیر را صادر می‌کند. (برای مشاهده قیمت قیر روی لینک کلیک کنید!)

قیمت قیر پالایشگاه پاسارگاد چقدر است؟

قیمت محصولات قیر از جمله قیمت قیر بشکه ای پاسارگاد و قیر تناژ پالایشگاه نفت پاسارگاد بسته به عوامل مختلف متفاوت هستند. برای قیرهای صادراتی، قیمت ارز می‌تواند بر روی قیمت بندی این محصولات تاثیر بگذارد. همچنین، عواملی مثل عرضه و تقاضا، هزینه‌های فرایند تولید و حمل و نقل هم مسلماً در قیمت محصولات قیرِ نفت پاسارگاد اثر می‌گذارند. در حال حاضر، قیمت بندی محصولات پالایشگاه پاسارگاد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار متفاوت است.

معرفی پالایشگاه ملی نفت پاسارگاد

انواع قیر صادراتی چه هستند؟

اصولا قیر با استفاده از پروسه‌های مختلفی به وجود می‌آید که باعث می‌شود انواع مختلفی از قیرها وجود داشته باشد. در ایران هم محصولات قیر متنوعی وجود دارد که به کشورهای دیگر صادر می‌شود. برای مثال، قیر نفتی یکی از انواع قیر صادراتی است که با استفاده از تقطیر نفت خام بدست می‌آید. قیر طبیعی که از منابع طبیعی زمین به دست می‌آید نیز در صادرات قیر کاربرد دارد.

یک نوع دیگر هم قیر دمیده است که تولیدکنندگان قیر با استفاده از پروسه‌ی دمیدن هوا در دمای زیاد روی قیر نفتی آن را تولید می‌کنند. قیرهای دیگر هم قیرهای محلول و امولسیون هستند که به ترتیب با مخلوط کردن قیر با حلال و اعمال فرآیند روی قیر آنها را تولید می‌کنند. برای اطلاع از قیمت قیر صادراتی برای هر کدام از این نوع قیرها می‌توانید با شرکت ایران ای ترید در تماس باشید.

معرفی پالایشگاه ملی نفت پاسارگاد

انواع قیر درجه نفوذ در صادرات قیر

قیمت قیر صادراتی ۶۰/۷۰ بسته به نوسانات قیمت نفت خام و شرکت توزیع کننده متفاوت است. قیر ۶۰/۹۰ هم یکی دیگر از انواع قیر است که بیش از همه برای تولید آسفالت داغ برای پوشش جاده‌ها کاربرد دارد.

شرکت‌های تولیدکننده قیمت قیر صادراتی ۶۰/۹۰ را تعیین می‌کنند که با توجه به قیمت نفت خام متغیر است. قیر ۸۵/۱۰۰ هم مثل قیر ۶۰/۹۰ برای تولید آسفالت داغ استفاده می‌شود. همچنین، جاده‌سازان از آن برای ساخت پایه جاده‌ها استفاده می‌کنند.

یک نوع دیگر قیر ۵۰/۷۰ است که عمدتاً در تولید مخلوط‌های قیری برای ساخت پوشش سطحی جاده‌ها، باندهای فرودگاه، پیاده‌رو، مسیر مسابقه و سکوی فرود کاربرد دارد.

قیر ۸۰/۱۰۰ نیز کاربردی مشابه با قیر ۸۵/۱۰۰ دارد که عمده استفاده آن تولید آسفالت داغ است. برای اطلاع از قیمت قیر صادراتی ۶۰/۷۰، قیمت قیر صادراتی ۵۰/۷۰، قیمت قیر ۸۵/۱۰۰ صادراتی و قیمت قیر صادراتی ۸۰/۱۰۰ با شرکت IranETrade در تماس باشید که در حوزه‌ی صادرات قیر فعالیت می‌کند.

درجه نفوذ قیر به میزان سختی قیر اشاره دارد که کارشناسان آن را با استفاده از یک پروسه آزمایشگاهی ارزیابی می‌کنند. سپس، آنها با توجه به میزان سختی قیر آنها را درجه‌بندی می‌کنند. درجات مختلف قیر خصوصیات و ویژگی‌های متنوع دارند و کاربرد آنها نیز متفاوت است.

معرفی پالایشگاه ملی نفت پاسارگاد

کدام کشورها بیشترین واردات قیر را دارند؟

برای مثال، آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ میلیارد دلار واردات قیر داشته است. این میزان باعث می‌شود که آمریکا رتبه اول را در بین کشورهای بیشترین مصرف‌کننده قیر داشته باشد و این به خاطر زیر ساخت‌های جاده‌سازی این کشور است که بسیار گسترده هستند. بعد از آمریکا چین دومین رتبه در زمینه بیشترین میزان مصرف قیر را دارد و ارزش واردات قیر در این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. بعد از چین هند و فرانسه هستند که ارزش واردات قیر آنها به ترتیب ۱.۲ میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار است. بعد از این دو کشور هم اندونزی قرار دارد که ارزش واردات قیر آن در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵۲۲ میلیون دلار برآورد شده است. (برای دریافت اطلاعات مربوط به خرید قیر ۶۰/۷۰ کلیک کنید.)

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.