درآمد یوتیوبرها چقدر است؟

تهران- ایرنابازار- سایت فوربس، به‌عنوان یک مجله مرجع، میزان درآمد یوتیوبرها را به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات ۳ تا ۵ دلار برآورد می‌کند.

ایرنابازار- در سایت Influencer Marketing Hub هم میزان درآمد متوسط یوتیوبرها ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات تخمین زده شده است. در این مقاله قصد داریم به سوال «درآمد یوتیوبرها چقدر است؟» پاسخ دهیم و ببینیم چطور می‌توان با یوتیوب درآمد دلاری بیشتری کسب کرد.

متوسط درآمد یوتیوبرها از هر ۱۰۰۰ بازدید چقدر است؟

برای رسیدن به پاسخ سوال «درآمد یوتیوبرها چقدر است؟» باید چند پیش‌فرض را در نظر بگیرید. نخست اینکه درآمد یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات به یوتیوبرها پرداخت می‌شود. به همین خاطر هم در تمامی مراجع تخمین‌ها بر اساس این فاکتور است. نکته دیگر اینکه یوتیوب از کسب و کارها به ازای پخش هر تبلیغ، به طور متوسط ۰.۱ تا ۰.۳ دلار دریافت می‌کند؛ که سهم یوتیوبرها درصدی از این مبلغ دریافتی است.

سایت اینفلوئنسر مارکتینگ هاب درآمد متوسط یوتیوبرها به ازای هر ۱۰۰۰ بار پخش تبلیغات را ۱۸ دلار تخمین می‌زند؛ اما اغلب کانال‌های یوتیوب هرگز به این عدد نمی‌رسند. زیرا فاکتورهای بسیاری روی میزان درآمد یوتیوبرها تاثیر می‌گذارد. به نقل از سایت ادزینو یکی از بهترین شرکت طراحی سایت و خدمات تبلیغات گوگل ادز این فاکتورها عبارتند از:

- تعداد بازدیدهایی که ویدئوی شما دریافت می‌کند. (The number of views your video receives)

- تعداد کلیک‌هایی که تبلیغات پخش شده روی ویدئوی شما دریافت می‌کند. (The number of clicks an ad receives)

- کیفیت و نوع تبلیغ پخش شده (Ad quality)

- مدت زمان ویدئو (Video length)

- مسدودکننده‌های تبلیغات (Ad Blockers)

معیار یوتیوب در پرداخت درآمد چیست؟

اغلب کاربران تصور می‌کنند که یوتیوب به تمامی تولید کننده‌های محتوا به ازای هر نمایش مبلغی را پرداخت می‌کند؛ اما این تصور کاملاً غلط است. نکته اول اینکه پرداخت درآمد در یوتیوب صرفاً برای کانال‌هایی است که خودشان محتوا تولید کنند. درواقع اگر یک کانال یوتیوبی داشته باشید و محتواهای کپی شده دیگران را در آن انتشار دهید، هرگز به درآمدزایی نمی‌رسید.

نکته دوم هم اینکه وقتی سوال درآمد یوتیوبرها چقدر است پیش می‌آید، باید بدانید که این مبلغ به ازای پخش تبلیغات روی محتواهای تولید شده است؛ در حقیقت یوتیوب با پخش تبلیغات روی محتوای کاربران درآمد کسب می‌کند و سپس بخشی از همین درآمد را به تولید کننده می‌بخشد.

درآمد یوتیوبرها چقدر است؟

شرایط کسب درآمد از یوتیوب چیست؟

نکته دیگری که باید آن را در نظر بگیریم، شرایطی است که یوتیوب برای پلن درآمدزایی تعریف کرده است. به نقل از افراک برای اینکه در یوتیوب به درآمد برسید، باید شروط زیر را داشته باشید:

- کانال یوتیوب حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.

- بازدید ویدئوهای کانال در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰ ساعت باشد.

- محتوای کانال باید با خط‌ مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل سازگار باشد.

- برای تسویه حساب و برداشت پول، درآمد باید حداقل به ۱۰۰ دلار رسیده باشد.

در صورتی ‌که تمام این شرایط را داشته باشید، می‌توانید در برنامه Youtube Partner Program قرار بگیرید. حالا دیگر می‌توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که فقط ۶۸٪ از این درآمد را می‌توانید دریافت کنید. زیرا گوگل هنگام نمایش تبلیغات با گوگل ادسنس، حدود ۶۸٪ درآمد را به کاربران می‌دهد. یعنی اگر شما از یک ویدیو ۱۰۰۰ دلار درآمد از AdSense بگیرید، فقط می‌توانید ۶۸۰ دلار آن را دریافت کنید.»

البته باید ذکر کرد که اگر ویدئوهای کوتاه تولید می‌کنید، نیازی نیست نگران رسیدن بازدیدها به حداقل ۴ هزار ساعت باشید. در این صورت برای مانیتایز کردن کانال کافی است در کمتر از ۳ ماه حداقل ۱۰ میلیون بازدید عمومی کوتاه جذب کنید و دنبال‌ کننده‌های کانال را به ۱۰۰۰ نفر برسانید.

چگونه درآمد یوتیوب را نقد کنیم؟

نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران دردسرهای زیادی دارد؛ زیرا این پلتفرم هم از زیرمجموعه‌های گوگل است و ایران در فهرست کشورهای تحریمی پلتفرم تبلیغات گوگل ادز قرار دارد. با این حال به شکل‌های متفاوتی می‌توان درآمد یوتیوب را در ایران نقد کرد. در سایت وب‌ رمز ۳ راهکار برای نقد کردن درآمد یوتیوب ذکر شده است:

۱. استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مستر کارت، ویزا، پی‌پال و غیره که با گوگل ادسنس سازگار باشند. برای اینکه بتوانید از این کارت‌ها استفاده کنید، باید یک حساب بانکی یا کارت اعتباری در خارج از ایران داشته باشید یا از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، یک کارت مجازی تهیه کنید.

۲. استفاده از خدمات مبادله ارز دیجیتال مانند بیت کوین، پرفکت مانی، وب مانی و غیره که به شما امکان می‌دهند که پول خود را از گوگل ادسنس به این ارزها تبدیل کنید و سپس آن‌ها را به ریال یا دلار تبدیل کنید. برای اینکه بتوانید از این خدمات استفاده کنید، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید و از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، مبادله ارز دیجیتال انجام دهید.

۳. استفاده از خدمات واسطه‌گری مانند اکسچنج‌ها، مدیران کانال‌ها، مشاوران و غیره که به شما امکان می‌دهند که پول خود را از گوگل ادسنس به حساب آن‌ها واریز کنید و سپس آن‌ها به شما پول را به ریال یا دلار پرداخت کنند. برای اینکه بتوانید از این خدمات استفاده کنید، می‌توانید در این نوع سایت‌ها ثبت‌نام کنید و درآمد خود را به ریال تبدیل کرده و به حساب بانکی خود در ایران واریز کنید.

راه‌های دیگری هم برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد؟

بله. کسب درآمد یوتیوبرها از این پلتفرم فقط محدود به پلن تبلیغاتی آن نمی‌شود. کانال‌هایی که در یوتیوب فعالیت گسترده‌ای دارند، می‌توانند به شکل‌های دیگری هم از این پلتفرم درآمد کسب کنند.

۱. افیلیت مارکتینگ

مشارکت در فروش یکی از راهکارهای مطمئن برای کسب درآمد از یوتیوب است. اگر با فروشگاه‌های اینترنتی یا تامین‌ کننده‌ها رایزنی کنید، می‌توانید در ازای تبلیغ و فروش محصولاتشان، بخشی از سود فروش را به خودتان اختصاص دهید. برای مثال مشارکت در فروش محصولات الکترونیک، محصولات آرایشی و بهداشتی و ابزارهای صنعتی در یوتیوب سود خوبی دارد.

۲. فروش مستقیم محصولات

به نقل از ادزینو:

بسیاری از اینفلوئنسرهای یوتیوب پس از اینکه تعداد قابل توجهی فالوور جذب کردند، معمولاً به سراغ فروش محصولاتی مثل زیورآلات یا پوشاک هم می‌روند. تبدیل شدن به یک برند می‌تواند شما را به یک فروشنده بالقوه تبدیل کند که مشتریان دست به نقدی هم دارد. فقط کافی است برای کانال یوتیوب خود وقت بگذارید و با تولید محتوای خلاقانه رضایت کاربران یوتیوب را جلب کنید. سپس می‌توانید از این مسیر ایجاد شده برای فروش محصولاتی مرتبط با کانال خود استفاده نمایید.

۳. درخواست دونیشن

درخواست حمایت مالی با دونیشن هم راهکار دیگری است که برای درآمدزایی از یوتیوب می‌توان دنبال کرد. اگر محتوای مفید و خلاقانه‌ای برای مخاطبان خود تولید می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که با دونیشن از کانال‌تان حمایت کنند.

سخن آخر

میزان درآمد یوتیوبرها از این پلتفرم به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور متوسط این درآمد بین ۳ تا ۵ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش برآورد می‌شود. البته برای رسیدن به این درآمد باید فاکتورهای لازم برای مانیتایز کردن کانال یوتیوبی را نیز پشت سر بگذارید. امیدواریم به پاسخ سوال «درآمد یوتیوبرها چقدر است؟» رسیده باشید. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.