طرز تهیه فتوچینی با گوشت چرخ کرده

تهران- ایرنابازار- آماده کردن ماکارونی فتوچینی اگر فوت و فن آن را بدانید، راحت است. این ماکارونی به شکل نوارهای تسمه‌ای باریک است و هیچ شباهتی به اسپاگتی‌ها، پاستاها و ماکارونی‌های معمولی ندارد و آن را می‌توانید با طرز تهیه‌های مختلفی آماده کنید. اما یکی از محبوب ترین روش های تهیه‌ آن، استفاده از گوشت چرخ کرده در درست کردن پاستا و ماکارونی است.

ایرنابازار- یکی از انواع ماکارونی‌ها، ماکارونی فتوچینی است که خصوصاً بچه‌ها به شدت عاشق آن هستند. این ماکارونی به شکل نوارهای تسمه‌ای باریک است و هیچ شباهتی به اسپاگتی‌ها، پاستاها و ماکارونی‌های معمولی ندارد. یک ماکارونی خوشگل و جذاب که بیشتر از هر چیزی با ظاهر خود از شما دلبری می‌کند. این ماکارونی را می‌توانید با طرز تهیه‌های گوناگونی آماده کرده و نوش جان کنید. اما یکی از معمول‌ترین و ایده‌آل‌ترین طرز تهیه‌ها استفاده از گوشت چرخ کرده در تهیه پاستا و ماکارونی است.

ماکارونی فتوچینی و گوشت چرخ‌ کرده

طرز تهیه فتوچینی با گوشت چرخ کرده

دستور پختی که ما در ادامه برای تهیه کردن و آماده سازی ماکارونی فتوچینی به شما خواهیم داد را هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. برای تهیه کردن سس اولیه این ماکارونی ما از خامه و برای تزیین آن از پنیر پارمزان و سبزیجات تازه و معطری مثل ریحان استفاده خواهیم کرد.

مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا شامل ماکارونی فتوچینی، گوشت چرخ کرده، پیاز، رب گوجه فرنگی، سبزیجات معطر، ادویه‌های نمک، فلفل، زردچوبه، سبزی تازه ریحان و پنیر پارمزان، روغن، سیر، هویج و کرفس، گوجه فرنگی، برگ بو است.

مرحله اول: در گام اول از طرز تهیه این ماکارونی، یک تابه بزرگ انتخاب کرده، کمی روغن در آن بریزید. سپس پیازها را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. حالا پیازهای خرد شده را در روغن ریخته و آن‌ها را تفت بدهید تا سبک شوند.

مرحله دوم: در طی فرایند سرخ کردن پیازها، می‌توانید به آن‌ها زردچوبه هم اضافه کنید. بعد از آن سیرها را له کرده، هویج‌ها را خرد کنید، کرفس‌ها را برش بدهید و به پیاز داغ خود اضافه کنید. وقتی که تمام سبزیجات با هم تفت خوردند، حالا زمان آن است که گوشت چرخ کرده را به آن‌ها اضافه کنید و مجدداً تفت بدهید. زمانی که رنگ گوشت شما تغییر کرد، یعنی کاملا پخته شده است.

مرحله سوم: سپس نوبت آن است که ادویه‌جاتی مثل نمک، فلفل و آویشن را به این ترکیب اضافه کنید. مجدداً مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر ادویه‌جات فضای آشپزخانه را پر کند. بعد از آن هم می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به این ترکیب اضافه کرده و مجدداً تفت بدهید. دقت کنید که هر چقدر میزان رب گوجه فرنگی غذا بیشتر باشد، ماکارونی فتوچینی شما خوش رنگ‌تر خواهد شد.

طرز تهیه فتوچینی با گوشت چرخ کرده

مرحله چهارم: در ادامه اگر تمایل داشتید می‌توانید کمی آب گوشت گوسفندی یا گوساله به سس خود اضافه کنید. مجدداً تمام مواد را هم بزنید. درب تابه را ببندید تا تمام مواد در این آبگوشت پخته و قُل بخورند.

مرحله پنجم: حالا یک یا دو عدد گوجه فرنگی را رنده کرده و پوره گوجه فرنگی را هم به این ترکیب اضافه کنید. چند عدد برگ بو هم در صورت تمایل درون سس قرار داده و بعد از آن درب تابه را ببندید و اجازه بدهید که ۲۰ دقیقه سس شما کاملاً پخته و جا بیفتد.

مرحله ششم: در این مدت زمان به سراغ پاستاهای فتوچینی بروید. اول یک قابلمه را پر از آب کرده بر روی حرارت گاز بگذارید. زمانی که آب به جوش آمد، کمی در آن زردچوبه و روغن بریزید و پاستاها را در آب جوش قرار بدهید. مدت زمانی که بر روی جعبه پاستا نوشته شده را درنظر بگیرید و اجازه بدهید تا رشته‌های فتوچینی شما نرم شوند. بعد از اینکه پاستاها آماده شدند، آن‌ها را در یک آبکش ریخته و کناری بگذارید.

مرحله هفتم: بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، سس پاستای شما آماده است. حالا برگ بوها را از درون سس خارج کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی خامه غلیظ را با جوز هندی در مخلوط کن یا آسیاب بریزید و بعد از اینکه به خوبی ترکیب شدند، آن را هم به سس خود اضافه کنید. سس را کامل هم بزنید.

مرحله هشتم: در نهایت پاستاهای آبکشی شده را درون تابه بریزید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. بعد از آن هم کافیست که پاستاها را به همراه سس در ظرف سرو نهایی ریخته و با پنیر پارمزان رنده شده و چند پر ریحان سبز و تازه، پاستای خود را تزیین کرده و نوش جان کنید.

چند نکته و ترفند برای تهیه پاستا فتوچینی

البته شاید تهیه این پاستا آسان بنظر برسد. اما ما در ادامه قصد داریم تا چند ترفند جذاب را به شما ارائه کنیم تا یک پاستای فتوچینی خوشمزه و ایتالیایی داشته باشید.

  • نکته اول اینکه اگر تصمیم گرفتید به این غذا آب گوشت اضافه کنید، میزان آن را به صورت دلخواه در نظر بگیرید. همه چیز بسته به مدت زمان پخت سس پاستای شما دارد. اگر آب گوشت زیادی اضافه کردید، باید بیشتر صبر کنید تا سس به غلظت مناسب خود برسد. به همین دلیل حتماً میزان آب گوشت را در نظر بگیرید و سپس آن را به سس اضافه کنید.
  • در روش سنتی تهیه پاستا فتوچینی، آماده کردن سس تقریبا به ۲ ساعت زمان احتیاج دارد تا به صورت کاملا سنتی سس شما پخته و جا بیفتد. به همین دلیل اگر زمان دارید، سس را قبل از شروع به کار آماده کنید و بگذارید با خیال راحت ۲ ساعت زمان پخت خود را طی کند. اما اگر زمان کافی ندارید ۲۰ دقیقه هم برای پخت سس کافی خواهد بود.
  • توصیه می‌کنیم که ماکارونی‌های فتوچینی را بیش از اندازه نجوشانید. چون سس پاستای شما قرار است کمی رقیق باشد، به همین دلیل با در نظر گرفتن زمان ارائه شده بر روی بسته‌بندی فتوچینی‌ها، پاستاها را زیاد نجوشانید تا از خمیر شدن آن‌ها جلوگیری شود.
  • در ادامه مقداری از آب پاستا را کنار بگذارید تا در زمان ترکیب کردن سس و پاستا به آن اضافه کنید. درواقع آب پاستا هم طعم غذای شما را بهتر می‌کند و هم کمک می‌کند تا سس‌ شما به ماکارونی‌ها چسبندگی خوبی داشته باشند. پس حتماً قبل از اینکه به طور کامل آب ماکارونی را دور بریزید، یک ته استکان از آن را برای مرحله بعد نگه دارید.

پخت فتوچینی، سریع و راحت

تهیه کردن پاستا فتوچینی اگر فوت و فن آن را بدانید، راحت است. البته یک یا ۲ بار آزمون و خطا لازم دارد. اما بعد از آن بدون شک شما در این کار ماهر خواهد شد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.