۸ بازی فکری و برد گیم پرطرفدار ایرانی

تهران- ایرنابازار- بازی‌های فکری، دنیایی از سرگرمی و چالش را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کنند که فواید بسیاری برای رشد ذهنی و شناختی آن‌ها به همراه دارد.  در این مطلب نگاهی به ۸ بازی فکری پرطرفدار ایرانی داریم و فرایند بازی در هر یک را بررسی می کنیم.

ایرنابازار- بازی‌های فکری، دسته‌ای از بازی‌ها هستند که در آن‌ها بر خلاف بازی‌های فیزیکی و ورزشی، تمرکز بر توانایی‌های ذهنی، استراتژی و حل معما است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به ۸ بازی فکری پرطرفدار ایرانی داشته باشیم و به‌طور خلاصه، فرایند بازی در هر یک را مرور کنیم. از آن جایی که ممکن است شما نیز به این بازی‌ها، از جمله بازی‌های برند هوپا علاقه‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بازی‌های فکری ایرانی

از جمله پرطرفدارترین بازی‌های فکری ایرانی، این موارد را مدنظر قرار دهید:

بازی فکری کارت شب‌های مافیا

یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری ایرانی که در حال حاضر طرفداران زیادی دارد، بازی فکری کارت شب‌های مافیا است. اگر مجموعه تلویزیونی این بازی را نیز مشاهده کرده باشید، خرید این محصول برای شما به مراتب جذاب‌تر خواهد بود. این بازی، ۲۱ کارت دارد که شامل ۵ کارت مافیا، ۱۰ کارت شهروند و ۶ کارت خروج ممنوع است. این بازی در گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره، اجرا شده و با داشتن پشت پرده تفکر استراتژیک، یک بازی ذهنی فوق‌العاده جذاب است.

بازی فکری هوپا مدل دژ

یکی از بازی فکری‌های هوپا که توانسته طرفداران زیادی به‌دست بیاورد، بازی فکر هوپا مدل دژ است. این بازی جذاب فکری، برای ۳ تا ۶ نفر طراحی شده و مدت زمان بازی کردن یک دور کامل آن، چیزی در حدود نیم ساعت خواهد بود. علاقه‌مندان به این بازی، باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشند و ذهن‌خوانی طرف‌های مقابل را تمرین کنند.

۸ بازی فکری و برد گیم پرطرفدار ایرانی

بازی فکری فندقچه مدل گربه‌های انفجاری

بازی فکری گربه‌های انفجاری، برگرفته از بازی سنتی رولت روسی است. در فرایند این بازی ۵۶ کارت داریم و بازی به این شکل پیش می‌رود که بازیکنان باید از مخزن، کارت برداشته و زمانی که کارت گربه انفجاری به شخصی برسد، او به اصطلاح منفجر خواهد شد، مگر این که کارت خنثی‌کننده را در اختیار داشته باشد. از این روی به‌نظر می‌رسد که بازی گربه‌های انفجاری به اندازه همان صحنه رولت روسی، هیجان‌انگیز باشد.

بازی فکری هوپا مدل جالیز

این بازی در دنیای خیالی بونانزا اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکنان در نقش کشاورزان لوبیا رقابت می‌کنند تا با کاشت، برداشت و فروش لوبیاهای خود، ثروت بیشتری کسب کنند. هدف بازی جالیز، کسب بیشترین سکه از طریق کاشت، برداشت و فروش لوبیا است. در پایان بازی، بازیکنان سکه‌های خود را از فروش لوبیا و همچنین امتیازاتی را که از کارت‌های ویژه خود کسب کرده‌اند، محاسبه می‌کنند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست آورد، برنده بازی است.

بازی فکری مدل پرونده‌های معمایی هاگوارتز

پرونده‌های معمایی هاگوارتز، یک بازی فکری کارآگاهی و همکاری گروهی است که برای ۱ تا ۵ بازیکن ۱۲ سال به بالا طراحی شده است. این بازی، شما را به دنیای جادویی هاگوارتز می‌برد، جایی که باید با حل معماها، جمع‌آوری سرنخ‌ها و استدلال منطقی، پرونده‌های پیچیده را حل کنید. در هاگوارتز، اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است! اشیا باارزش ناپدید می‌شوند، پیام‌های رمزنگاری شده پیدا می‌شوند و شایعاتی از موجودات جادویی خطرناک در قلعه به گوش می‌رسد. شما، به‌عنوان گروهی از دانش‌آموزان هاگوارتز، وظیفه دارید که این معماها را حل کرده و از هاگوارتز در برابر خطرات محافظت کنید.

بازی فکری راز جنگل

بازی فکری راز جنگل، از بازی‌های فکری نوستالژیک است. در این بازی فکری، یک صفحه جنگل داریم که در آن مکان‌هایی مشخص شده و باید درختان کاج را روی این مکان‌ها قرار داد. پس از آن، کارت‌های بازی را یک به یک و نوبت به نوبت، مشخص کرده و بازیکنان باید در جنگل، به دنبال درخت کاج مشابه کارت بازی باشند. هر کس که در نهایت تعداد بیشتری درخت کاج مرتبط با کارت را کشف کند، برنده بازی خواهد بود.

۸ بازی فکری و برد گیم پرطرفدار ایرانی

بازی فکری زیر خاکی

بازی فکری زیر خاکی، یک بازی کارتی و فکری و نیازمند هوش و ذکاوت است. در این بازی بازیکنان باید برای به دست آوردن اشیا عتیقه، تلاش کنند. هر قدر بازیکنان بتوانند تعداد کارت‌های بیشتری از کارت‌های زیرخاکی را رو کنند، گنج‌های عتیقه بیشتری به دست خواهند آورد. البته در این میان باید مراقب باشند که کارت تکراری نشان ندهند و این، جای حساس و هیجان انگیز ماجرا است.

بازی فکرانه مدل کهربا

بازی کهربا، یک بازی فکری تخته‌ای است که برای دو تا چهار نفر طراحی شده و فرایند جذاب و سرگرم کننده‌ای دارد. در این بازی ۹۰ کارت پیشرفت و ۱۰ کاشی اشراف زاده، به همراه ۴۰ توکن داریم. این بازی در دوره رنسانس ایتالیا اتفاق می‌افتد و بازیکنان در نقش بازرگانان جواهرات رقابت می‌کنند تا با جمع‌آوری سنگ‌های قیمتی و توسعه معادن خود، ثروت بیشتری به دست آورند.

سخن پایانی

بازی‌های فکری، دنیایی از سرگرمی و چالش را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کنند که فواید بسیاری برای رشد ذهنی و شناختی آن‌ها به همراه دارد. از مهم‌ترین فواید این بازی‌ها می‌توان به تقویت مهارت‌های حل مسئله، افزایش قدرت تفکر انتقادی، بهبود حافظه و تمرکز، افزایش مهارت‌های زبانی، پرورش خلاقیت، تقویت مهارت‌های اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس و در نهایت سرگرمی و لذت، اشاره کرد. هوپا، یکی از برندهای فعال در تولید بازی‌های فکری است و شما به‌راحتی می‌توانید مدل‌های فراوانی از بازی‌های فکری در سبک‌های مختلف را از این برند، تهیه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.