راهنمای جامع طراحی ساک دستی تبلیغاتی برای برند شما

تهران- ایرنابازار- مجموعه مهرسام چاپ متنوع‌ترین طرح‌ها و جنس‌های مختلف را متناسب با نیاز فروشگاه یا مجموعه شما ارائه می‌دهد و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، سفارش‌های پرحجم یا کم‌حجم خود را برای چاپ ساک دستی مورد نظر ثبت کنید. پس از ثبت سفارش، تیم طراحی مجموعه با شما تماس خواهند گرفت و طرح‌های پیشنهادی را ارائه می‌دهند.  

ایرنابازار، احتمالا هنگام خرید از یک فروشگاه، به ساک تبلیغاتی یا شاپینگ بگ آن دقت کرده‌اید. چاپ بگ را می‌توان یک روش بسیار قوی در برندسازی دانست که به‌واسطه آن، مشتری می‌تواند نام یا لوگو شما را به‌خاطر بسپارد تا در دفعات بعدی نیز به شما مراجعه کند. در این مطلب ضمن بررسی این ابزار مهم و نحوه تاثیرگذاری آن، مهم‌ترین مواردی که می‌بایست در مورد چاپ ساک دستی بدانید نیز بیان خواهد شد.

ساک دستی تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در فروش محصولات دارد؟
یکی‌ از مهم‌ترین ابزارهایی که به‌واسطه آن می‌توان تبلیغاتی مناسب با هدف برندسازی انجام داد، ساک فروشگاهی است که امروزه چاپ ساک دستی به یک روش رایج در میان شرکت‌ها و فروشگاه‌ها تبدیل شده است. مهم‌ترین تاثیر این وسیله را می‌توان جلب نگاه و توجه خریدار دانست تا آن را به یک مشتری ثابت تبدیل کرد.

چگونه یک طراحی خلاقانه در ساک فروشگاهی، توسعه کسب‌وکار شما را در پی دارد؟
مهم‌ترین نکته درباره این وسیله، شیک و منحصربه‌فرد بودن آن است؛ بی‌شک مشتریان با دیدن این صحنه که سفارش‌ها یا خریدهای آن‌ها را در یک پوشش نوآورانه قرار می‌دهید، بسیار خوشحال خواهند شد و ذهن کنجکاو آن‌ها، ظاهر و طراحی این کیف دستی را به‌ذهن می‌سپارد. در چاپ ساک دستی، می‌توان برای تاثیرگذاری بیشتر، یک طراحی خلاقانه و منحصربه‌فرد با ظاهری مینیمالیست به‌کار گرفت. این طراحی جذاب می‌تواند نام و لوگو برند شما را شامل شود و همچنین از رنگ‌های خاص تکی یا دوگانه استفاده کند و اثرگذاری بیشتری را به‌دنبال داشته باشد.

در سفارش یک شاپینگ بگ تبلیغاتی باید به چه مواردی دقت کنیم؟
صرفا داشتن یک ساک یا بگ تبلیغاتی، راه‌گشای فروش و توسعه کسب‌وکار شما نیست و باید به نکات مهم و حساسی که ریشه در روانشناسی رنگ‌ها و طرح‌ها دارد نیز دقت کنید. در ادامه چندین مورد از این نکات را بررسی می‌کنیم.

یک لوگو مناسب داشته باشید
استاندارد طراحی لوگو در سال‌های اخیر، روی سادگی هرچه‌ بیشتر آن تاکید دارد. سادگی لوگو باعث درک سریع و راحت‌تر آن شده تا بیننده بتواند آن را سریعا به‌ذهن بسپارد. همچنین، به‌جای استفاده از متن‌های کسل‌کننده در چاپ ساک دستی، یک لوگو (مثلا به‌صورت مونوگرام یا تصویری) همراه با یک متن شعاری ساده، می‌تواند انتخابی مفید و البته موثر باشد.

رنگ مناسبی انتخاب کنید
مبحث رنگ نیز همانند لوگو، بسیار پر اهمیت است. ابتدائا باید بدانید که استفاده از چند رنگ، ایده خوبی نیست و نهایتا انتخاب یک الی دو رنگ (به‌شرط داشتن تضاد، ارتباط یا تعادل)، کار بهتری است. همچنین باید این را هم بدانید که استفاده از هر رنگی درست نیست، بلکه باید به روانشناسی رنگ‌ها دقت کرده و بهترین گزینه‌ها را به‌ کمک تیم طراحی استفاده کنید.

راهنمای جامع طراحی ساک دستی تبلیغاتی برای برند شما

به حجم متون و ابعاد و خوانایی فونت دقت کنید
مورد حساس بعدی در سفارش طراحی شاپینگ بگ، دقت کافی به حجم متون و اندازه فونت آن است. همچنین خوانایی فونت نیز موضوع مهمی است تا در چاپ ساک دستی، مشتریان در یک نگاه متوجه محتوای آن شوند. اگر از متون طولانی استفاده کنید، این کار لطمه زیادی به ساک تبلیغاتی شما زده و آن را کسل‌کننده خواهد کرد. همچنین بیش‌ازحد بزرگ یا کوچک بودن فونت نیز کار اشتباهی است.

نگاهی به رقبای خود داشته باشید
رقبای شما، همواره تلاش می‌کنند بهتر از هر رقیب دیگری باشند و به‌ همین‌ دلیل نیز باید به‌دقت، نقاط ضعف و قوت ساک دستی تبلیغاتی آن‌ها را آنالیز کنید و برای بهبود چاپ بگ فروشگاهی خود، از اشتباهات آن‌ها دوری کنید.

از نرم‌افزارهای مناسب استفاده کنید
کیفیت و وضوح چاپ موضوع مهمی است و استفاده از نرم‌افزارهای غیرتخصصی (مثلا نرم‌افزارهای موبایل) می‌تواند مشکل‌ساز شود. کافیست از گرافیست یا تیم طراح بخواهید در چاپ ساک دستی، لوگو شما را نه‌ به‌صورت رستر (Raster) و پیکسلی، بلکه به‌صورت وکتور (Vector) و برداری طراحی کند. طرح وکتور، با بهره‌گیری از اصول ترسیم برداری، ویژگی مقیاس‌پذیری بالایی به طرح شما می‌دهد و می‌توانید لوگو یا شعار خود را در ابعاد مختلف چاپ کنید.

دسته‌بندی ساک‌ دستی های تبلیغاتی براساس جنس بدنه
در طراحی و ساخت یک بگ فروشگاهی، ممکن است جنس‌های مختلفی استفاده شود. به‌صورت کلی معمولا سه نوع پوشش به‌کار گرفته می‌شود که عبارتند از:

  • جنس کاغذی: ساختاری فانتزی دارد و بیشتر در مراسم‌ها و جشن‌ها، با هدف هدیه‌دادن استفاده می‌شود. انواع مختلف آن شامل کاغذ گلاسه، کاغذ گرافت، کاغذ ساده و کاغذ باطله است. طبیعتا کاغذ گلاسه بهترین گزینه برای چاپ ساک دستی در میان این چهار مورد است.
  • جنس نایلونی: اکثرا رنگی مات دارند و بیشتر می‌توان آن را در بوتیک‌ها و برخی از فروشگاه‌های عمومی مشاهده کرد. این جنس برای حمل و نگهداری کوتاه‌مدت سفارش مشتریان مناسب است و هزینه تولید پایین‌تری نیز دارد. بااین‌حال ضرر زیادی به محیط زیست وارد می‌کند.
  • جنس پارچه‌ای: با هدف کاهش آلودگی ناشی‌از انواع شاپینگ بگ‌های نایلونی، سری جدیدی از ساک تبلیغاتی با جنس پارچه تولید شده است. جنس این نوع بگ، از پارچه‌های سوزنی است که استحکام، تنوع و زیبایی بالایی دارند.

راهنمای جامع طراحی ساک دستی تبلیغاتی برای برند شما


محاسبه قیمت چاپ بگ فروشگاهی چگونه است؟
یکی از سوال‌های بسیار پرتکرار درباره ساک‌های فروشگاهی، نحوه محاسبه قیمت آن‌هاست. طبیعتا در محاسبه قیمت چاپ ساک دستی، معیارهای متنوعی در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از:

  • جنس مصرفی: براساس جنس پوششی که استفاده می‌شود، با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو خواهید بود. مثلا همان‌طور که گفته شد، جنس نایلونی ارزان‌ترین گزینه است و در بین جنس‌های کاغذی نیز کاغذ گلاسه بهترین و گران‌ترین مورد آن است.
  • ابعاد و اندازه: هرچه سایز ساک سفارشی بزرگ‌تر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. سایزبندی‌ها معمولا در یک محدوده مشخص و استاندارد هستند که سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک را شامل می‌شود. هرکدام از این ۳ سایز نیز خود ابعاد مختلفی دارند که به‌صورت افقی یا عمودی، تولید می‌شوند.
  • رنگ‌بندی و تعداد رنگ: در طراحی ساک دستی تبلیغاتی، هرچه رنگ‌بندی متنوع‌تر و بیشتر باشد، هزینه نهایی چاپ ساک دستی نیز بالاتر خواهد بود.
  • نوع روکش: ممکن است در ارائه یک طرح خاص، از پوششی با نوعی روکش سلفونی استفاده شود.

آشنایی با مهرسام چاپ؛ مرجع طراحی و چاپ انواع ساک فروشگاهی
مهرسام چاپ متخصص در زمینه طراحی و ارائه محصولاتی همچون کاتالوگ، بروشور، پوستر، فولدر، ساک دستی فروشگاهی، ست‌های اداری، سررسید و تقویم است. این مجموعه می‌تواند در زمینه طراحی و چاپ ساک فروشگاهی به شما کمک کند تا ابتدا طرح مناسب خود را انتخاب کرده و سپس آن را به مرحله چاپ و تکثیر برسانید.
در سایت مهرسام چاپ می توانید هم فرم آنلاین ساک دستی برای تیراژ بالا پر کنید و یا از بسته های ۵۰ عددی ساک دستی آماده خریداری کنید.

سخن نهایی
طراحی ساک و کیف فروشگاهی یکی از روش‌های اثبات‌شده در تبلیغات است؛ مزیت اصلی و مهم این ابزار، توان برندسازی آن است که می‌تواند در فروش محصولات شما تغییرات مثبتی ایجاد کند. به‌علاوه، این پوشش می‌تواند اعتبار و شهرت شما را نیز در نگاه مشتریان افزایش دهد.
در این مطلب مهم‌ترین نکاتی که باید درباره طراحی این محصول و چاپ آن بدانید، بیان شد. طبیعتا به‌دلیل تنوع بالایی که در رنگ، جنس و ابعاد این ساک‌ها وجود دارد، خواهید توانست به کمک مجموعه مهرسام چاپ، گزینه موردنظر خود را برای چاپ ساک دستی انتخاب کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت mstprint.com مراجعه کنید. شماره تماس مشاوره: ۰۲۱۵۱۷۹۵۰۰۰ - ۰۹۱۲۰۰۵۹۳۱۷ همچنین شما می‌توانید نمونه تولیدات این مجموعه را نیز در وب‌سایت رسمی آن مشاهده کنید تا چراغ راهنمای شما در تشخیص طرح مورد نظرتان باشد.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.