پنجره ترمال بریک چیست؟

تهران- ایرنابازار- پنجره ترمال بریک جدید ترین نسل انواع درب و پنجره های مورد استفاده در ساختمان های امروزی است که مهمترین مشخصه آن عایق بودن است.

ایرنابازار- درب و پنجره ترمال بریک به دلیل مزایای بی شماری که نسبت به سایر انواع درب و پنجره ها دارد، به عنوان پر طرفدارترین نوع درب و پنجره ها در ساختمان های مدرن، امروزه مورد استفاده قرار میگیرد .

ساخت و نصب آلومینیوم ترمال بریک : فلز آلومنیوم ذاتا رسانا ست و گرما و سرما را از خود عبور می دهد. پروفیل های الومنیومی بکار رفته در تولید درب و پنجره ترمال بریک به دلیل وجود لایه پلی امید در میانه پروفیلهای اصلی تشکیل دهنده (فریم و لنگه) و قابلیت استفاده از شیشه های دو و سه جداره در آن، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها میگردد.

می توان گفت درب و پنجره ترمال بریک به عنوان به روز ترین نوع پنجره، تمامی محاسن مورد انتظار از یک پنجره را امی اختیار کاربران قرار میدهد.

عوامل دخیل در برآورد قیمت درب و پنجره ترمال بریک

عوامل متعددی در قیمت پنجره ترمال بریک نقش دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱- برند پروفیل مصرفی :

در تولید پنجره آلومینیومی ترمال بریک امروزه در میان پروفیل های مصرفی میتوان آلترال – بندینی و ... اشاره نمود که تقریبا میتوان گفت جز چند برند مطرح و با کیفیت تولید پروفیل در ایران میباشند که با توجه به پیشرفتهای سالهای اخیر در صنعت تولید پروفیل ساختمانی در ایران – کیفیت مناسبی را در اختیار تولید کنندگان درب و پنجره ترمال بریک قرار میدهند.

۲- ابعاد و اندازه فریم اصلی درب و پنجره ها و تیپ بندی و ابعاد بازشوها

عامل بسیار مهم دیگری که در قیمت پنجره ترمال بریک نقش اساسی دارد ابعاد کلی پنجره ها میباشد – به طوریکه با تغییر در ابعاد و اندازه ها – استاندارد نبودن اندازه ها از لحاظ میزان پرت پروفیل و و تغییر در تعداد بازشو هر پنجره و … قیمت این پنجره ها دستخوش تغییراتی متناسب میگردد که این موضوع اهمیت مشاوره قبل از ساخت ” بیس فریم اصلی ” پنجره ها ی ساختمان را آشکار میسازد.

۳- برند یراق آلات و نوع بازشو

در بحث یراق آلات، این پنجره ها علاوه بر تنوع بسیار بالایی که در نوع بازشو ها (اعم از کشویی – لولایی – ۲ حالته – لیفت اند اسلاید – فولکس واگنی – آکاردئونی و … ) وجود دارد که به شدت بر قیمت پنجره ترمال بریک اثر گذار است – برند یراق آلات مصرفی هم در قیمت پنجره ترمال بریک اهمیت بسزایی دارد – در میان یراق الات موجود در بازار میتوان به نام برند یراق آلات همچون جی یو – روتو – زیگینیا و ... که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند اشاره نمود – بدیهی است برند یراق آلات مصرفی در ماندگاری و کارایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک بسیار حائز اهمیت است به طوریکه چنانچه از برندهای نامعتبر یراق آلات استفاده شود اثرات سوئی در کیفیت و کارایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک خواهد داشت.

۴- کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی–کیفیت ساخت و متعلقات مصرفی در اسمبل کردن پنجره الومینیومی ترمال بریک

پر واضح است که اهمیت کیفیت متعلقات بکار رفته در ساخت درب و پنجره ترمال بریک قابل کتمان نیست. همچیین با توجه به روشهای مختلف در اسمبل کردن درب و پنجره ها اهمیت استفاده از متعلقات و روش های ساخت مناسب بیش از پیش نمایان میگردد. ۲ روش کلی در اسمبل کردن گوشه های پنجره وجود دارد. اول روش پانچ و دوم روش دایکاست. قابل ذکر است که روش پانچ با توجه به استحکام – ماندگاری و دقت بالا روش مناسبتری نسبت به روش دایکاست جهت ساخت پنجره ترمال بریک میباشد.

۵- نوع شیشه های مورد استفاده در درب و پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک به واسطه ضخامت شیشه هر جداره، رنگی بودن شیشه، و برند مصرفی شیشه، قیمت‌های مختلفی دارند. همچنین، ایجاد عملیات حرارتی مانند سکوریت کردن شیشه دارای حداقل دو مزیت اصلی است که افزایش تا پنج برابری مقاومت مکانیکی شیشه را به همراه دارد و احتمال مخاطرات جانی مرتبط با شکستن شیشه‌های سکوریت را به شدت کاهش می‌دهد. این عملیات به شدت به کیفیت نهایی محصولات مانند درب و پنجره ترمال بریک با کیفیت بالا کمک می‌کند. همچنین، انجام عملیات لمینیت بر روی جداره‌های شیشه می‌تواند به تقویت امنیت و کاهش مخاطرات مربوط به سرقت از ساختمان کمک کند.

آیتم‌های دیگری همچنین بر روی قیمت درب و پنجره ترمال بریک تاثیرگذار هستند، اگرچه احتمالاً کمتر اهمیت دارند. در این مقاله، ما تلاش کردیم تا مهمترین چالش‌های مرتبط با برآورد قیمت پنجره ترمال بریک را تشریح کنیم.

خواص مکانیکی و رنگ پذیری پروفیل آلومینیومی مصرفی در پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک چیست؟


بیس اصلی درب و پنجره ترمال بریک جدید و امروزی از پروفیل آلومینیومی تولید شده به روش اکسترودی و با استفاده از آلیاژ ۶۰۶۳، که دارای مشخصات فنی و خواص مکانیکی مناسب جهت تولید درب و پنجره ترمال بریک است، تشکیل میشود.

آلومینیوم ذاتا فلزی نرم است از این رو جهت استفاده در ساخت درب و پنجره ترمال بریک، طی فرایندی به نام ایجینگ، برسختی آن افزوده میگردد تا استحکام مناسبی جهت استفاده در سطح نمای ساختمان ها داشته باشد.

در سیستم های درب و پنجره ترمال بریک میتوان از رنگ های بسیاری متنوعی (حدود ۲۰۰ طیف رنگی) استفاده نمود که ۳ نوع رنگ پودری الکترواستاتیک – آنادایز و طرح چوب پایه های اصلی این رنگ ها را تشکیل میدهند.

از قابلیت های مهم دیگر درب و پنجره ترمال برک میتوان به امکان استفاده از ۲ طیف رنگی مختلف (برای نمای بیرونی و داخلی پروفیل ها) جهت ست نمودن رنگ پروفیل پنجره ترمال بریک با نمای داخلی و خارجی اشاره نمود که کمک شایانی به معماران جهت ایجاد فضاهای داخلی و خارجکت تکین نمای دلخواه می نماید.

برخی از قابلیتها و خصوصیات درب و پنجره آلومنیومی ترمال بریک• تولید درب و پنجره هایی با ابعاد بسیار بزرگ و با استحکام بالا جهت ایجاد ویو مناسب به خصوص در پروژه های ویلایی لوکس.

• امکان استفاده از انواع شیشه های سکوریت – لمینیت – ۲ جداره و ۳ جداره و ... در این نوع درب و پنجره آلومینیومی .

• تنوع رنگی بالا با استفاده از انواع رنگ های پودری الکترواستاتیک - آنادایز و طرح چوب با ماندگاری و دوام بالا.

• استفاده از لاستیک های ای پی دی ام جهت آّب بند و هوابند نمودن درب و پنجره های ساختمان با ماندگاری بالا.

• استفاده از یراق آلات متنوع شامل : لولایی تک حالته – لولایی دوحالته – لولا محوری – کشویی – لیفت اند اسلاید – فولکس واگنی – سرویسی و ...

• ایجاد درب و پنجره هایی با اشکال نامنظم و منحنی - تقریبا بدون هیچ گونه محدودیت در ابعاد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.