فرار از گرمای تابستان با نوشیدنی‌های خنک و گوارا

تهران- ایرنا بازار- یک نوشیدنی خنک و خوشمزه مثل انواع شربت ها و اسموتی های تابستانی می‌تواند دمای بدن را کاهش دهد و خستگی را از وجود انسان بزداید. در روزهای گرم می توان با استفاده از میوه‌های تازه، نوشیدنی‌های خوشمزه و سالم تهیه و حس خوبی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا بازار، نوشیدنی‌های خنک و دلچسب تابستانی در اوج گرما لذت فراوان و معجزه‌آسایی دارند که باعث سر حالی و ایجاد حس شادابی می شوند و از لذت‌های ناب این فصل به شمار می روند که تابستان را بیش از پیش جذاب می‌کند. نوشیدنی های تابستانی بسیار متنوع و دارای طیف گسترده ای از شربت های خنک تا اسموتی ها هستند.

تهیه نوشیدنی تابستانی در بیشتر مواقع کار ساده‌ای است و می‌توان در مدت کوتاهی با ترکیب چندین مواد ساده، لذیذترین نوشیدنی‌های تابستانی را درست کرد. برای تهیه‌ این نوشیدنی‌ها می‌توان با تغییر اندک در میزان مواد اولیه، نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز و متفاوتی را امتحان کرد.

موهیتو

موهیتو از جمله نوشیدنی‌های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق‌العاده است که می‌توان آن را به راحتی با نعناع و هندوانه، توت فرنگی و موز تهیه کرد. برای موهیتو نخست باید آب لیموترش‌ها را گرفت و و پس از صاف کردن به همراه شکر، پوست لیمو رنده شده و برگ های نعنا در مخلوط کن ریخت و در ادامه یخ های قالبی و آب خنک یا گازدار را به دیگر مواد افزود و مواد را با هم مخلوط کرد.

فرار از گرمای تابستان با نوشیدنی‌های خنک و گوارا

شربت گل پنیرک

شربت گل پنیرک از خوشمزه‌ترین و خوش رنگ ترین نوشیدنی‌های تابستانی و همچون سکنجبین از شربت‌های سنتی و مخصوص ایران است. گل پنیرک علاوه بر طعم و رنگ خاص و زیبایش، خواص درمانی زیادی نیز دارد و می توان آن را در رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی تهیه کرد. برای درست کردن این شربت نخست باید گل پنیرک را با نصف لیوان آب سرد خیس کرد که پس از ۳۰ دقیقه خیس خوردن، یک عصاره آبی رنگ و غلیظ به دست می آید. پس از آن گل پنیرک را باید از صافی کرد. باید دانست با اضافه‌کردن موادی همچون لیمو، زعفران و … به آن، رنگ‌های مختلف بدست می آید. در نهایت می‌توان با ترکیب آب، شکر، عصاره گل پنیرک، تخم شربتی و انواع عرقیجات، شربت گل پنیرک تهیه کرد.

چای خنک هلو

هلو میوه‌ای است که خواص شگفت‌انگیز و مفیدی برای سلامتی دارد که از آن جمله می توان به بهبود سلامت قلب، کمک به هضم غذا، مراقبت از پوست، جلوگیری از بعضی انواع سرطان‌ها، کاهش علائم آلرژی، بهبود سیستم ایمنی بدن و … اشاره کرد.

نخست چندین هلو را خرد کنید. سپس سه فنجان آب را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش آید. بعد زیر حرارت را خاموش ‌کنید و چای‌های کیسه‌ای را درون قابلمه قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بمانند تا رنگ دهند و در آخر آن‌ها را بردارید. اکنون هلوهای خرد شده را به همراه یک فنجان آب در مخلوط‌کن باهم مخلوط کنید تا خیلی نرم شوند. سپس هلو، چای و شکر را با آب مخلوط کنید و چای هلو را هم بزنید و پس از آن چند تکه یخ به آن اضافه کنید.

اسموتی طالبی

اسموتی‌ها در زمره بهترین نوشیدنی‌های فصل گرما و بسیار پرطرفدار هستند که از ترکیب یک میوه با میوه‌ها یا مواد مختلف دیگر درست می شوند. برای تهیه اسموتی طالبی می توان از میوه‌ها، بستنی، شیر، خامه، تخم شربتی، خاکشیر، نعنا و … استفاده کرد. بهتر است در دستور تهیه اسموتی‌ها از شکر کمتری استفاده کنید تا محصول نهایی سالم‌تر باشد.

نخست طالبی را به‌صورت خرد شده داخل مخلوط‌کن بریزید و پس از آن شیر را به طالبی اضافه کنید. اگر می خواهید اسموتی شیرین‌تر باشد، می‌توانید یک قاشق‌چای‌خوری عسل را به ترکیب اضافه کنید. در نهایت مواد را در مخلوط‌کن ترکیب کنید تا اسموتی طالبی آماده شود.

طرز تهیه اسموتی طالبی را می توانید با تغییر میوه برای اسموتی های دیگر استفاده کنید.

فرار از گرمای تابستان با نوشیدنی‌های خنک و گوارا

شربت زردآلو

شربت زردآلو از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی محسوب می شود که می‌توانید این نوشیدنی را با میوه تازه یا خشک زردآلو تهیه کنید.

زردآلوها را نصف کنید و هسته زردآلو را خارج کنید. سپس آن ها را در مخلوط‌کن خوب له و پوره کنید. پوره زردآلو را از صافی رد کنید و بعد آب حاصل را در قابلمه بریزید و بگذارید روی گاز و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید مواد بپزد. اینک آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید. پس از این که چند قل زد، زعفران آب شده را بریزید و بگذارید تا شربت غلیظ شود. در آخر آن را در شیشه بریزید و به مدت چندین ماه در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید مقداری از آن را با یخ و آب مخلوط کنید و شربت زردآلو را به آسانی آماده کنید.

شربت ریحان

یک‌ونیم فنجان شکر را با یک و نیم فنجان آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. پنج دقیقه صبر کنید تا شکر به طور کامل حل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و ۱۰ برگ ریحان در آن بریزید. وقتی سرد شد، ریحان‌ها را خارج و شربت را با آب رقیق کنید و به همراه یخ و چند برگ ریحان تازه میل کنید.

فرار از گرمای تابستان با نوشیدنی‌های خنک و گوارا

نوشیدنی موز و توت فرنگی با شیر

موز و توت فرنگی را به مدت ۲ ساعت فریرز کنید تا خوب یخ بزند. سپس به همراه چند خرما در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. پس از آن که به خوبی مخلوط شدند، شیر را به آن اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید و در نهایت سرو کنید. می توانید به جای خرما از عسل یا شکر هم استفاده کنید.

آیس موکا

اگر به قهوه با طعم شیرین و شکلاتی علاقه‌ دارید، آیس موکا گزینه خوبی است. برای تهیه این نوشیدنی نخست شیرین کننده دلخواه خود همچون شکر یا شیرین‌کننده‌های رژیمی را با وانیل و سس شکلات در قهوه‌ گرم حل کنید و سپس آن را در فریزر یا یخچال بگذارید تا خنک شود، در نهایت مخلوط قهوی خنک را با شیر سرد و تکه‌هایی یخ میل کنید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.