سرزمین شب‌های روشن کجاست؟

تهران- ایرنابازار- شاید شما هم درباره شب‌های روشن شنیده باشید. در دنیا کشورهای متعددی دارای این خاصیت جغرافیایی هستند. اما سفر به همه آنها ممکن است سخت و هزینه گزافی داشته باشد.

به گزارش ایرنا بازار، در این مطلب به نقل از دالاهو به عنوان بزرگترین شرکت برگزار کننده تور خارجی و داخلی، کشوری با شب های روشن در همین نزدیکی ایران را معرفی خواهیم کرد. این شما و این هم روسیه.


روسیه کجاست؟
روسیه در عرض‌های بالای جغرافیایی واقع شده است و بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر، وسعت دارد. اگرچه بیشتر مناطق روسیه خالی از سکنه است اما شهرهای پیشرفته و بسیاری زیبایی را می‌توان در تور روسیه، برای بازدید پیدا کرد. روسیه از جمله کشورهایی است که بخشی از خاک آن در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیاست. مسکو، پایتخت روسیه در بخش اروپایی آن قرار دارد و بیش از ۱۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت روسیه، از تبار روس هستند. اکثر مردم، غرب کشور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. تراکم جمعیت در روسیه بسیار پایین است و نرخ رشد جمعیت هم تقریبا به صفر، نزدیک شده.

از منظر سیاسی، روسیه از حوالی قرن هجدهم و با اصلاحات تزار پتر کبیر شروع به قدرت گرفتن کرده است. تا جایی که در سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۹۱ اتحاد جماهیر شوروی مانند یک امپراتوری عظیم، بر بخش‌های بزرگی از جهان حکومت کرد. حالا نیز فدراسیون روسیه، از معدود کشورهای تاثیرگذار در مناسبات جهانی است.

سرزمین شب‌های روشن کجاست؟

۴ ساعت تا مسکو؛ پرواز در تور روسیه چگونه است؟
برای تور روسیه، می‌توانید با پرواز مستقیم تهران-مسکو خودتان را به این کشور برسانید. شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، آنادولوجت، فلای‌دبی و ماهان این پرواز را انجام می‌دهند. مدت این پرواز حدود ۴ ساعت است. علاوه بر مسیر پروازی مستقیم، شما می‌توانید از تهران به دبی بروید و از آنجا نیز خودتان را به روسیه برسانید. این مسیر زمان بیشتری را می‌طلبد و گاهی هزینه آن نیز بالاتر خواهد شد.


آیا روسیه امن است؟
با توجه به وقایع جنگ اوکراین، گردشگران می‌پرسند که آیا روسیه امن است؟ اگرچه هنوز سرنوشت جنگ مشخص نشده است اما بخش‌های گردشگری روسیه بدون تعطیلی فعال هستند و گردشگران از تمام جهان به آن سفر می‌کنند.

در تور روسیه حتما سری به ایستگاه‌های مترو این کشور بزنید. خط متروی این کشور یکی از قدیمی‌ترین خطوط حمل‌ونقل ریلی در جهان است. در روسیه به سراغ سوغاتی‌فروشی‌ها نیز بروید و اگر دوست داشتید عروسک ماتریوشکا معروف روسی را بخرید. علاوه بر این عروسک می‌توانید کلاه زمستانی روسی، چکمه‌های زیبا، خاویار، سنگ‌های قیمتی و... را نیز از این کشور به یادگار بیاورید.

این روزها نام روسیه با سیاست و جنگ بیشتر به گوش می‌خورد. اما روسیه جدای از روندهای سیاسی‌اش، کشوری دیدنی و پر از رویدادهایی است که تقریبا بی‌نظیرند. به همین دلیل با تمام ناملایمات، سالیانه بیش از ۲۵ میلیون گردشگر از روسیه دیدن می‌کنند. مقصد بسیاری از آنها سن‌پترزبورگ است. کاخ‌ها، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، خیابان‌ها، میادین و فروشگاه‌های این شهر، بسیار دیدنی هستند. برخی دیگر عازم مسکو می‌شوند. جایی که بسیاری از تحولات سیاسی منطقه و حتی جهان به آن وابسته است. این شهر که پایتخت روسیه نیز هست، در بخش اروپایی روسیه قرار دارد. رود نوا از کنار این شهر می‌گذرد و برج فدراسیون، پارک آبی، مراکز بین‌المللی کسب و کار، از دیگر دیدنی‌های آن است.

شب‌های روشن روسیه
پدیده مهم دیگری که در روسیه رخ می‌دهد، شب‌های سفید است. این رویداد همزمان با انقلاب تابستانی آغاز می‌شود و در آن خورشید برای مدتی طولانی در آسمان باقی می‌ماند. به همین دلیل تاریکی مطلق اتفاق نمی‌افتد و آفتاب تا ۱۰ شب می‌درخشد. پس از آن هم هوا گرگ و میش است. اگرچه بسیاری از شهرهای روسیه شاهد این رویداد هستند اما سن پترزبورگ و مسکو، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بینند. به همین دلیل مقصد تور روسیه دالاهو نیز همین شهرهاست.

وقتی در تور روسیه شرکت می‌کنید و عازم جشنواره جشنواره شب‌های روشن روسیه هستید، می‌توانید خوراکی‌های روسی متنوعی را در کافه‌ها و رستوران‌ها پیدا کنید. در بین همه آنها، گردشگران کشورهای دیگر پیشنهاد می‌کنند که حتما نان‌های تست مخصوص روسیه را بچشید. این نان جذاب را با تکه‌های نان تست درست می‌کنند که در تخم مرغ، شیر و شکر فرو رفته و در روغن یا کره سرخ شده است. نان تست روسی طعمی عالی دارد و برای مدت طولانی سیر نگه‌تان می‌دارد.

سرزمین شب‌های روشن کجاست؟


خوراکی خوشمزه دیگری که در روسیه پیدا پنکیک‌های صبحانه است. کیک‌های لطیف و نازکی که با عسل، میوه و یا مربا سرو می‌شوند. در روسیه حتما طعم بیف‌استراگانوف را نیز بچشید و از خوردن این غذای ناب لذت ببرید.

در نهایت سوپ‌های خوش آب و رنگ روسی را نیز در برنامه‌هایتان بگذارید و بدون امتحان کردن‌شان، روسیه را ترک نکنید.

با این تفاسیر اگر قصد سفر به روسیه را دارید، دالاهو به عنوان طراح و مجری اختصاصی تورهای روسیه سفرهای متعدد گروهی به این مقصد طراحی و اجرا می‌کند. کافی است برای استعلام قیمت تورهای خارجی متعدد از جمله تور ژاپن، تور روسیه، تور آفریقا، تور برزیل و... با مشاوران دالاهو به شماره ۰۲۱۴۱۶۶۳۰۰۰ تماس بگیرید یا به وب ساید دالاهو به آدرس dalahoo.com سر بزنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.