در سفر به شمال کجا برویم، کجا بمانیم و چه ببینیم؟

تهران- ایرنابازار- بوم‌گردی‌ها، ویلاها، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌های زیادی در منطقه دریای ‌خزر وجود دارند که اکثر آن‌ها دارای امکانات مخصوص به‌خود هستند. شمال ‌ایران مکانی ‌عالی برای سفرهای کوتاه و تعطیلات است، اما شهرهاومناطق زیادی درشمال ایران قراردارندکه همگی از جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود برخودارندوهمین امر انتخاب را برای مسافران سخت می‌کند. در شهر چالوس می‌توانید کلبه اجاره کرده و از جذابیت های آن استفاده کنید.

به گزارش ایرنابازار، نمی‌توان حداقل سالی یک بار شما را به این منطقه زیبای ایران دعوت نکرد؛ سفر به شمال برنامه هرساله بسیاری از ایرانیان است. ویلا شمال جزو مکان‌های پرطرف‌دار برای مسافران است که می‌توانند از منظره زیبای شمال بهره ببرند. قدم ‌زدن در کنار دریا و طراوت شمال بسیار لذت‌بخش است؛ برای همین منظور، شما می‌توانید اجاره ویلا چالوس لب دریا را امتحان کنید.

اگر برای یک سفر خوب آماده هستید، ویلا سوئیت در شمال می‌تواند گزینه انتخابی خوبی باشد. چنانچه به‌دنبال یک مقصد عالی برای اکوتوریسم باشید، در این سفر با دستان پر برمی‌گردید؛ چراکه شمال ایران از استان ‌گیلان گرفته تا مازندران و گلستان دست ‌شما را برای تفریح باز گذاشته است و در موقعیت‌های مختلف غافلگیرتان می‌کند. در این محتوا، می‌خواهیم مقصدهای جذاب مسافرت به شمال، اینکه کجا بمانید و چه تفریحاتی انجام بدهید را به شما بگوییم.

بهترین زمان سفر به شمال کِی است؟

به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید، یکی‌ از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، زمان و مکان استراحت ‌سفر است. دانستن زمان مناسب برای سفر به شهرهای مختلف، می‌تواند لذت سفر شما را افزایش ‌دهد. اقامت در بوم‌گردی‌ و کلبه در شمال کشور برای مسافران هیجان‌انگیز است، به‌ویژه اگر یک کلبه چوبی در داخل جنگل باشد. مناسب‌ترین فصل برای سفر به شمال ایران نیز بهار و پاییز است.

در بسیاری از شهرهای شمالی، به‌ویژه شهرهای ساحلی، آب‌وهوای مرطوب و مجاورت با دریا، منطقه‌ را در تابستان بسیار گرم و در فصل زمستان بسیار سرد و بارانی می‌کند. در این زمان، ویلا شمال به کمک شما می‌آید تا از رطوبت هوا و سرما به آن پناه ببرید. ماه‌های بهار و پاییز در بسیاری از شهرهای شمالی خنک و دل‌پذیر است؛ البته بهترین ‌زمان برای رسیدن به ارتفاعات‌ شمالی، تابستان است. در این فصل، حومه شمالی بهترین و زیباترین آب‌وهوا را دارد.

در شمال، انواع و اقسام ویلا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انواع کلبه‌ و... برای اقامت وجود دارند که شما می‌توانید پیش از شروع سفر خود از وب‌سایت شب کمک بگیرید، امکانات هریک را بررسی کنید و رزرو خود را به امن‌ترین شیوه ممکن، انجام دهید.

چالوس اولین مقصد شمال کشور است. برای استراحت از اجاره ویلا چالوس غافل نشوید. با اجاره ویلا چالوس لب دریا می‌توانید هم‌زمان از نسیم جذاب ساحل شمال بهره ببرید و یک تجربه ساحلی تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید.

از کدام جاده به شمال برویم؟

بهترین راه برای رفتن به شمال، همیشه جاده چالوس نیست. رفتن به گرگان، مازندران یا گیلان در انتخاب مسیر مناسب تاثیرگذار است. شمال‌ و جاده‌های زیبای ‌آن گزینه‌ای سرگرم‌کننده و پرطرف‌دار، برای گذراندن تعطیلات خود به گشت‌وگذار، استراحت و سرگرمی در دل‌ طبیعت ‌رنگارنگ و دریای ‌زیبای ‌خزر است.

هنگامی‌که تعطیلات فرا می‌رسد، ترافیک‌ زیادی در جاده‌های ‌شمالی وجود دارد. بسیاری ‌از مسافران در جاده‌های‌ شمالی، ساعت‌ها در خودرو گیر می‌کنند و خسته‌وکوفته به مقصد می‌رسند. استراحت در ویلا شمال یا ویلا سوئیت دنج به برنامه‌ریزی بهتر برای ادامه ‌سفر کمک می‌کند. انتخاب بهترین ‌شرایط ‌جاده و همچنین انتخاب مسیر ‌مناسب برای شهری قصد اقامت در آن را دارید، می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات نجات ‌دهد.

چالوس یکی از مسیرهای اصلی و پرطرف‌دار برای رسیدن به شمال کشور است. اگر از راه‌های دور به شمال سفر می‌کنید، می‌توانید برای یک شب اجاره ویلا چالوس را داشته باشید و انرژی‌تان را برای ادامه مسیر خود ذخیره کنید. اجاره ویلا چالوس لب دریا نیز یک پیشنهاد عالی به نظر می‌رسد. در زیر، به بهترین‌ راه‌های‌ شمال ‌تهران اشاره می‌شود:

  • جاده چالوس؛
  • جاده عباس‌آباد؛
  • جاده فیروزکوه؛
  • جاده هراز؛
  • آزادراه تهران-شمال؛
  • آزادراه قزوین-رشت.

در سفر به شمال کجا برویم، کجا بمانیم و چه ببینیم؟

بهترین برنامه سفر به شمال

جاده پرپیچ‌وخم با کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و سبز چالوس برای ‌رسیدن به مازندران منتظر شماست. شما می‌توانید در همین ابتدای مسیر، در چالوس ویلا اجاره کنید یا مسیر را ادامه دهید و به نوشهر یا رامسر برسید. این دو شهر منحصربه‌فرد استان مازندران که در فاصله کمی با دریا واقع شده‌اند.

این امکان برایتان فراهم است که از جنگل بی‌نظیر دالخانی در نزدیکی رامسر دیدن کنید و در ‌میان درختان باشکوه مجذوب شوید. پس ‌از یک پیک‌نیک نیم‌روزه در جنگل، می‌توانید در یکی ‌از زیباترین تفرجگاه‌های استان مازندران به ساحل برسید و به شهر رامسر بروید تا از فعالیت‌های دیگری مانند تله‌کابین و ورزش‌های آبی لذت ببرید.

ییلاق اولسبلانگاه

تابستان زمان مناسبی برای سفر به ییلاق اولسبلانگاه به‌شمار می‌رود، آب‌وهوای آن در ماه‌های تابستان فوق‌العاده است. این ییلاق زیبا در استان گیلان قرار دارد که یکی از ییلاق‌های ماسال محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که، این منطقه بیش از ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، در ۶ ماه اول سال دارای آب‌وهوایی خنک است.

ویلا شمال در منطقه، منظره‌ای جادویی دارد و همین مناظر به‌همراه کلبه چوبی و گلی باعث شده‌اند تا گردشگران زیادی این منطقه را انتخاب کنند. اولسبلنگاه ماسال، اقامتگاه‌هایی در کلبه‌ ارائه می‌دهد که می‌توانید شب را در آن سپری کنید. هتل، ویلا سوئیت برای اقامت در نزدیکی اولسبلنگاه نیز وجود دارد. در ادامه، به برخی از ویلاها و بوم‌گردی‌های اولسبلانگاه اشاره می‌شود:

  • هتل رامینه؛
  • خانه بوم‌گردی روستای چسلی؛
  • هتل راتینس ماسال؛
  • هتل آهوان شاندرمن؛
  • اقامتگاه بوم‌گردی پارادایس.

در سفر به شمال کجا برویم، کجا بمانیم و چه ببینیم؟

ساحل رادیو دریا

معروف‌ترین ساحل شهر چالوس، ساحل رادیو دریا است و به‌دلیل محبوبیتی که دارد، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز ارائه می‌دهد. علت شهرت نام این ساحل، وجود یک ایستگاه رادیویی در آن و پخش برنامه‌های رادیو دریا است. ساحل رادیو دریا، در شهر چالوس، در غرب مازندران و در چند کیلومتری مرکز چالوس قرار دارد. این ساحل، یک ساحل عمومی دارای پلاژ و انواع امکانات تفریحی است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر چالوس شناخته می‌شود.

ساحل رادیو دریا، به دلیل وجود پلاژ، سرویس‌های بهداشتی و مناطق کمپینگ مورد توجه است؛ همچنین می‌توانید برای یک شب اجاره ویلا چالوس را در این منطقه داشته باشید. برای اجاره ویلا چالوس لب دریا، این ساحل یکی از مقصدهای اصلی مسافران به‌شمار می‌رود. انواع خدمات رفاهی و تفریحی که در این ساحل وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • شناکردن؛
  • قایق‌رانی و قایق‌سواری؛
  • جت‌اسکی؛
  • اسب‌سواری؛
  • دوچرخه‌سواری؛
  • حمام؛
  • آلاچیق کمپینگ؛
  • اقامتگاه‌های ساحلی و ویلا؛
  • مراکز خرید.

در سفر به شمال کجا برویم، کجا بمانیم و چه ببینیم؟

جمع‌بندی

بوم‌گردی‌ها، ویلاها، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌های زیادی در منطقه دریای ‌خزر وجود دارند که اکثر آن‌ها دارای امکانات مخصوص به‌خود هستند. شمال ‌ایران مکانی ‌عالی برای سفرهای کوتاه و تعطیلات است، اما شهرها و مناطق زیادی در شمال ایران قرار دارند که همگی از جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود برخودارند و همین امر انتخاب را برای مسافران سخت می‌کند. در این میان، شما در شهر چالوس می‌توانید کلبه اجاره کنید؛ سوپرایز کردن عزیزان‌تان در فضای دل‌چسب یک کلبه چوبی می‌تواند رویایی و لذت‌بخش باشد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.