برای خرید خودرو دست دوم چه نکاتی مهم است؟

افزایش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از یک سو و قیمت بالای بسیاری از خودروهای وارداتی از سویی دیگر، موجب شده تا بسیاری از خریداران قید ماشین صفر را بزنند.

افزایش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از یک سو و قیمت بالای بسیاری از خودروهای وارداتی از سویی دیگر، موجب شده تا بسیاری از خریداران قید ماشین صفر را بزنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد در بازار دست دوم به‌دنبال خودرویی با قیمت مناسب بگردند که با بودجه در اختیارشان هم‌خوانی داشته باشد. سوال بسیاری از خریداران در بازار این است که در خرید خودرو دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر دوست ندارید که بعد از خرید خودروی کارکرده، زمان و هزینه زیادی را در تعمیرگاه‌ها، صافکاری‌ها و … صرف کنید، باید نکات خرید ماشین دست دوم را مد نظر داشته باشید.

اصل سند را استعلام بگیرید

برای اینکه از اصالت سند خودرویی که قراره بخرید مطمئن بشید از طریق سایت «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور»، استعلام بگیرید.

مدارک خودرو را بررسی کنید

علاوه بر اصل سند، کارت شناسایی خودرو، برگه معاینه فنی خودرو، رسید پرداخت عوارض شهرداری و انقضا بیمه‌نامه خودرو مالک رو بررسی کنید.

در تنظیم مبایعه‌‍نامه دقت کنید

حتما مشخصاتی که در کارت خودرو وجود داره مثل شماره شاسی و شماره موتور رو با کارت شناسایی، سند و برگ سبز خودرو مطابقت بدهید که به درستی درج شده باشد.

تا حد امکان خودروی وکالتی نخرید

اگر خودروی مدنظر شما تخلف‌هایی مثل قاچاق و جریمه داشته باشه، با خرید وکالتی نه تنها انتقال سند و آزاد کردنش دردسر زیادی خواهد داشت بلکه ممکن است موفق به تعویض پلاکش هم نشوید.

ظاهر و باطن ماشین را بررسی کنید

به کمک یک کارشناس، بدنه ماشین، پوشش صندلی‌ها، سیستم صوتی، سیستم تهویه، چراغ‌ها و به طور کلی ظاهر ماشین رو بررسی کنید. همچنین ماشین رو تست کنید تا متوجه وضعیت داخلی و مشکلات فنی‌ احتمالی شوید.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.