۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85499741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا کراتین مو برای خانم‌های باردار یا شیرده مجاز است؟

خرید کراتین مو یا سایر روش‌های صاف‌کردن مو در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، ممکن است مجبور شوید در دوران بارداری استانداردهای زیبایی خود را کمی تغییر دهید. موی طبیعی خود را بپذیرید و مدل‌های جدید و کم‌دردسری را کشف کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. در این مقاله سوال آیا کراتین مو برای خانم‌های باردار یا شیرده مجاز است؟ به شما پاسخ داده می شود.

*** محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- بارداری، سفری شگفت‌انگیز و پر از تحولات است که شور و هیجان فراوانی همراه دارد. در این دوران، برخی از خانم‌های باردار باتوجه‌به افزایش توجه اطرافیان به خود و جنین در حال رشدشان، تمایل دارند همواره در بهترین وضعیت ظاهری خود باشند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، انجام خدمات زیبایی و مراقبت از مو، مانند کراتینه‌کردن، محسوب می‌شود. بااین‌حال، خرید کراتین مو در دوران بارداری یا شیردهی نیازمند توجه ویژه‌ای است.

صافی مو با کراتینه چیست؟

بر اساس نوع و بافت موی شما، صافی مو با کراتینه یک فرایند شیمیایی به شمار می‌رود که می‌تواند هم پیچ موها را باز کند و هم موهایی صاف و ابریشمی به شما بدهد. صافی مو با کراتینه، یک سیستم صاف‌کننده است که فر موها را از بین می‌برد یا نرم می‌کند و وز مو را کنترل می‌کند. بسته به مراقبتی که در خانه انجام می‌دهید، خرید کراتین مو باید چند ماه ماندگاری داشته باشد.

نتایج این روش، حدود 12 هفته پس از صرف زمان اولیه در سالن، ماندگار خواهد بود. بسته به بافت و ضخامت مو، صافی مو با کراتینه بین دو تا چهار ساعت طول می کشد. این سرویس به اکثر مشتریان، بعد از انجام درمان، ظاهری صاف، بدون وز و بدون نیاز به زحمت زیاد برای حالت دادن مو، هدیه می دهد. همچنین با مهر و موم کردن کوتیکول مو، به جلوگیری از شکستگی مو کمک می‌کند. برای رسیدن به اثر مطلوب، ممکن است از مواد شیمیایی قوی استفاده شود.

آیا انجام صافی مو با کراتینه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

به خانم‌های باردار توصیه می‌شود از خرید کراتین مو در دوران بارداری خودداری کنند. به‌خاطر مواد شیمیایی استفاده شده در این روش، از جمله فرمالدئید که در صورت قرارگرفتن در معرض طولانی‌مدت می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود، دریافت صافی مو با کراتینه در دوران بارداری مطلقا خطرناک است.

اگرچه تحقیقات در مورد تاثیر استنشاق مواد شیمیایی بر روی جنین محدود است، اما بهتر است از هر گونه خطر بالقوه‌ای اجتناب شود. هر بارداری با بارداری دیگر تفاوت دارد. در صورت داشتن هر گونه سوالی در مورد انجام صافی مو با کراتینه در دوران بارداری، حتما از پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشاوره بگیرید.

چرا نباید در دوران بارداری و شیردهی صافی مو با کراتینه انجام دهید؟

کراتین مو به دلیل مواد شیمیایی درگیر در فرایند صافی، عمدتا در دوران بارداری باید اجتناب شود. همچنین تکمیل این درمان ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، به این معنی که مدت‌زمان بیشتری در معرض مواد شیمیایی قرار خواهید گرفت. دکتر آنات ائلیون براور، متخصص زنان و زایمان می‌گوید: بسیاری از صافی‌های مو حاوی فرمالدئید هستند که یک ماده سرطان‌زا شناخته می‌شود و قطعا در دوران بارداری ممنوع است. حتی صافی‌های موی بدون فرمالدئید نیز نباید در دوران بارداری و شیردهی مورد استفاده قرار گیرند.

به افرادی که باردار نیستند و به دنبال خرید کراتین مو هستند توصیه می‌شود قبل از انجام این کار از ماسک استفاده کنند، نزدیک پنجره بنشینند و از تهویه مناسب سالن اطمینان داشته باشند. دکتر براور اضافه می‌کند: «اکثر سالن‌ها خطر قرارگرفتن در معرض بخارات فرمالدئید و آمونیاک را دارند که می‌تواند مضر باشد. تهویه بهترین راه برای کاهش خطر است.»

ریسک‌های صافی مو با کراتینه در دوران بارداری

هر چیزی که روی پوست یا پوست سر اعمال شود، می‌تواند وارد جریان خون شما شود و به طور بالقوه بر جنین درحال‌رشد شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که برخی از مواد مراقبت از پوست مانند رتینول در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. دکتر براور می‌گوید: «مواد شیمیایی که برای مدت طولانی تماس مستقیم با پوست سر دارند، به طور تئوری می‌توانند جذب جریان خون شوند. قرارگرفتن جنین در معرض این مواد احتمالا کم است، اما در این مورد به‌خوبی مطالعه نشده است.»

ازآنجایی‌که انجام مطالعات بر روی افراد باردار دشوار است، دانستن ریسک دقیق، کار سختی محسوب می‌شود. اما حداقل می‌دانیم که با وجود برخی مواد شیمیایی در هوایی که تنفس می‌کنیم، برای والدین خطراتی وجود دارد. دکتر براور اضافه می‌کند: «به‌طورکلی، از درمان‌هایی مانند خرید کراتین مو که حاوی فرمالدئید یا آمونیاک هستند باید اجتناب شود، زیرا آنها سرطان‌زا شناخته شده‌اند.» علاوه بر استنشاق بخارات مضر، هر کسی به طور بالقوه می‌تواند در اثر مواد موجود در صافی مو دچار بثورات یا واکنش آلرژیک شود.

آیا بعد از صافی مو با کراتینه باردار شده‌اید؟ نگران نباشید!

اگر قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید، صافی مو با کراتینه انجام داده‌اید، احساس گناه نکنید. دکتر براور می‌گوید: «به یاد داشته باشید، اکثر زنان تا چند هفته بعد از بارداری متوجه آن نمی‌شوند. به‌احتمال زیاد، قرارگرفتن جنین در معرض مواد شیمیایی بسیار کم بوده است. تا جایی که می‌توانید مراقب خود باشید و با خودتان سخت‌گیر نباشید.» حتما این موضوع را به متخصص زنان و زایمان یا ماما خود اطلاع دهید و سعی کنید گذشته را فراموش کنید.

آیا کراتین مو برای خانم‌های باردار یا شیرده مجاز است؟

جایگزین‌های بی‌خطر برای خرید کراتین مو در دوران بارداری

ازآنجایی‌که خرید کراتین مو یا سایر روش‌های صاف‌کردن مو در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، ممکن است مجبور شوید در دوران بارداری استانداردهای زیبایی خود را کمی تغییر دهید. موی طبیعی خود را بپذیرید و مدل‌های جدید و کم‌دردسری را کشف کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

برای مبارزه با وزی مو، مو به رطوبت نیاز دارد، بنابراین استفاده از محصولات مناسب در خانه به شما کمک می‌کند تا ظاهر و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. دکتر سارتین می‌گوید: «به جایگزین‌هایی مانند درمان‌های عمیق فکر کنید. نرم‌کننده مو بزنید، از کلاه حمام استفاده کنید و بگذارید حداقل 10 دقیقه روی موهایتان بماند.» می‌توانید در خصوص ایمن بودن خرید پروتئین مو و استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی از پزشک خود سوال بپرسید.

جمع‌بندی

اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد ایمنی خرید کراتین مو و استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد، اما به دلیل وجود مواد شیمیایی بالقوه مضر مانند فرمالدئید در اکثر این درمان‌ها، احتیاط در این زمینه ضروری است. حتی زمانی که در دوران اقدام برای بارداری هستید، توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه درمان زیبایی، از متخصص زنان و زایمان، ماما یا پزشک خود مشاوره بگیرید تا از ایمن بودن آن برای سلامتی خود و جنین اطمینان حاصل کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.