۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۶
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85497679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت خنک نکردن کولر گازی اسپلیت (آموزش رایگان تصویری)

آیااز خنک کردن کولر گازی خودناراضی هستید؟آیا کولر اسپلیت منزل یا دفتر شما بادگرم می زند؟آیا احساس می‌کنید موتور کولر گازی شما سوخته است؟ اگر می‌خواهید بدانید که آیا گاز کولر اسپلیت خالی شده یا مشکل دیگری در کولر گازی شما وجود دارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ایرنابازار- ما می خواهیم شما را با راحت ترین و سریعترین و کم هزینه ترین روش برای حل مشکل باد گرم کولر گازی خود، بدون نیاز به تعمیرکارو پرداخت هزینه راهنمایی کنیم پس قدم به قدم با ما همراه باشید...

اگر کولر گازی شما درست کار نمی‌کند و باد گرم می‌زند سریع آن را خاموش کنید و به دنبال ایراد و روشی برای برطرف کردن آن باشید. اکثر افراد تجربه بیشتری از کار یا تعمیر وسایل برقی ندارند و نگران هستند که با تعمیر کولر گازی، خرابی آن را بیشتر کنند. ما در دوره‌های آموزش تعمیر کولر گازی در اصفهان علت خنک نکردن کولر گازی و مواردی که در سرد نشدن باد اسپیلت شما اثرگذار هستند را آموزش می دهیم و برای رفع مشکل خنک نکردن کولر گازی راهکارهایی را به شما می دهیم. توجه کنید که در مواردی دلیل سرد نکردن کولر گازی به ایراد فنی و تخصصی در سیستم مربوط است که برای برطرف نمودن آن حتما باید تجربه و مهارت کافی در زمینه تعمیرات کولر گازی داشته باشید. همچنین در کلاس های آموزش تعمیرات پکیج در اصفهان و آموزش چیلر در اصفهان برای حل مشکلات تاسیسات ساختمان به شما راهکار ارائه می کنیم و در پایان دوره ها مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه می دهیم.

مرحله اول: اطمینان از روشن بودن کولر و سالم بودن باتری کولر گازی

گاهی اوقات کولر گازی اشکالی ندارد فقط بدلیل نبود باتری در کنترل آن روشن نمی شود یا روی حالت (مود MODE ) فقط فن قرار گرفته و کمپرسور آن روشن نمی شود و لازم است پس از اطمینان از سالم بودن کنترل و وجود باتری آنرا در حالت COOL که علامت خورشید دارد قرار داده تا کمپرسور دستگاه روشن شود و باد خنک از آن خارج شود.

مرحله دوم: کثیفی فیلتر کولر گازی نبود باد خنک در کولر

یکی از علت های خنک نکردن کولر کثیف شدن فیلتر هوای آن می باشد که به دلیل گرفتگی گرد و خاک ممکن است جریان هوا کند و کم می شود کثیف بودن فیلتر باعث می شود تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند این برفک ها مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند. وقتی جریان باد به راحتی در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند، باد خروجی دستگاه کم و گرم می باشد.

بهتر است هر چند ماه یکبار فیلتر های جلوی پنل کولر گازی داخل اتاق را باز کرده و شستشو دهید این کار بسیار راحت است و خود شما هم می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام دهید و عمر مفید کولر گازی خود را زیاد و بازدهی انرا افزایش دهید.

علت خنک نکردن کولر گازی اسپلیت (آموزش رایگان تصویری)

مرحله سوم : اطمینان از مناسب بودن ظرفیت کولر گازی

این موضوع بیشتر زمانی مطرح می شود که کولر گازی برای بار اول روشن می شود اگر شما سالهاست که از این کولر در این محل استفاده میکنید و هم اکنون از خنکی باد کولر خود ناراضی هستید این مرحله برای رفع مشکل شما کارائی ندارد.

برای محاسبه مناسب بودن ظرفیت کولر گازی کافی است بدانید برای مناطق با دمای متوسط مثل شهر تهران یا اصفهان برای هر 20 تا 30 متر مربع واحد اپارتمان یک کولر 12 هزار در نظر می گیرند. اگر ظرفیت کولر شما کمتر از این مقدار است انتظار خنکی زیاد نداشته باشید.

علت خنک نکردن کولر گازی اسپلیت (آموزش رایگان تصویری)

مرحله چهارم : خرابی فن پنل داخلی کولر گازی اسپلیت

اگر بعد از روشن شدن کولر گازی صدای فن یا حرکت چرخشی فن داخلی را مشاهده نمی کنید سه علت محتمل است یا هنوز دستگاه روشن نشده و فن شروع به کار نکرده یا فن آن سوخته است یا دستگاه شما در وضعیت گرمایش قرار دارد. که به راحتی میتوانید مشکل باد سرد نزدن کولر گازی را حل نمائید اگر تشخیص دادید فن کولر شما سوخته است (که البته این احتمال بسیار ضعیف است) باید به تعمیر کار مراجعه نمائید.

مرحله پنجم : خرابی فن یا کمپرسور کولر گازی روی پشت بام یا تراس

در این مرحله به کنار دستگاه کندانسور که روی پشت بام یا تراس نصب شده بروید دقت کنید به دستگاه دست نزنید فقط نگاه کنید ایا وقتی از پائین کولر گازی روشن میکنید ایا فن و کمپرسور روشن می شوند یا هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

در این زمینه چند حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

1 - کمپرسور بیش از حد داغ شده است که به آن اورلود می گویند که در این حالت بدنه کمپرسور به شدت داغ است و کمپرسور به هیچ عنوان تا خنک شدن کامل روشن نمی شود. یکی از علل اورلود کمپرسور کثیف بودن کندانسور است که شما می توانید با شیلنگ آب کندانسور را پس از اطمینان از بی برقی شستشو دهید. اصلا نگران پاشیدن آب به کندانسور نباشید چراکه پنل بیرونی برای شرایط بارانی طراحی شده است.

البته علت دیگر اورلود کمپرسور نصب نامناسب کندانسور و یا چسباندن بیش از حد کندانسور اسپلیت به دیوار ها یا دستگاه مجاور می باشد که در صورت مشاهده این مشکل را برطرف کنید.

علت دیگه اورلود کمپرسور خرابی خازن می باشد که برای تعویض خازن اگر اطلاعات اندک برقی داشته باشید به راحتی می توانید این کارا انجام دهید و خازن قبلی را با خازن نو تعویض کنید(این کار بسیار ساده می باشد) فقط در زمان کار از بی برقی کامل دستگاه مطمئن باشید.

مرحله ششم : خرابی موتور و کمپرسور؛ مهم‌ترین دلیل خرابی کولر گازی

یکی از قطعات مهمی که در باد گرم کولر گازی و بسیاری از مشکلات این دستگاه نقش دارد، کمپرسور می باشد. هرز شدن پیچ پروانه، خرابی و از کار افتادن رله، کم بودن جریان برق دریافتی و مواردی از این دست، فرایند کاری کمپرسور یا موتور را مختل می کنند. وقتی این قطعه درست کار نکند، نمی توان انتظار کارکرد درست و بی نقص از دستگاه داشت. بررسی و تعمیر کمپرسور کولرگازی و تعویض این قطعه، فرایندی تخصصی و فوق العاده حساس است.

علت خنک نکردن کولر گازی اسپلیت (آموزش رایگان تصویری)

مرحله هفتم: خرابی برد کولر گازی

اگر کولر گازی دیواری شما خنک نمی‌کند و باد گرم می‌زند، یکی از عواملی که باید بررسی شود قسمت الکترونیکی دستگاه است. در صورتی خراب شدن برد دستگاه عملکرد مغز دستگاه به هم ریخته و در نتیجه نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

دیگر عوامل اصلی خنک نکردن کولر گازی و اسپلیت عبارتند از:

  • کمبود گاز در اسپلیت
  • خرابی قطعات داخلی اسپلیت
  • مشکل در مایع سرمایشی
  • خرابی ترموستات کولر گازی
  • خرابی سنسور دما

جهت ثبت نام در دوره های آموزشی با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید

آموزش کولر گازی در تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی، سرای محله شهید غیوری

تلفن: 09030770446

02136657315 - 02133372675

آموزش تعمیر و نصب کولر گازی در اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.