ایرنابازار- شبکههای اجتماعی نفش کلیدی در رسیدن به اهداف مختلفی از جمله خرید مشتریان و ارتباط مستمر با برند دارند. یکی از مهمترین مسائلی که تمامی کارشناسان و افراد موفق در حوزه شبکه اجتماعی به آن اذعان دارند “ پاسخ دادن سریع به مخاطبان و مشتریان” در شبکههای اجتماعی است. دایرکت هوشمند همان چیزی است که میتواند شما را در پاسخدهی هوشمندانه و مخاطبپسند کمک کند. در ادامه با این قابلیت بسیار مهم برای هر کسب و کاری آشنا میشویم.
دایرکت هوشمند چیست و چه قابلیتهایی دارد؟
سیستم دایرکت هوشمند، که پیشتاز استفاده از این سیستم نوین هاب است یک قابلیت ویژه برای کسب و کارهای شبکه اجتماعی است و میتواند تبدیل به دستیاری ۲۴ ساعته برای شما شود. این دستیار میتواند براساس الگوهایی که شما تعریف میکنید اتوماتیک به کاربران پاسخ دهد و در نتیجه شما هیچ مشتری را از دست نداده و میتوانید به راحتی اکثر مشتریان خود را تبدیل به مشتری وفاداری کنید که همواره از شما پاسخگویی را تجربه کرده است.
مزایای پاسخ سریع به مشتریان
پاسخ سریع و هوشمندانه به مشتریان شما را به سمت مزایایی میبرد که شاید تا قبل از این تصور آنها را هم نمیکردید. پاسخدهی سریع به مخاطبان هم روی برندینگ شما بسیار تاثیرگذار است و هم روی درآمد شما از مشتریانتان میتواند تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایای مختلف پاسخ سریع به مشتریان به کمک دایرکت هوشمند میپردازیم.
افزایش رضایت مشتریان
امروزه در کسب و کارهای نوین، افزایش رضایتمندی مشتریان در مراحل مختلف یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد. رضایت مشتریان میتواند شما را یک شبه از کمترین درآمدها به بالاترین درآمد در ماه ببرد و این مهم فقط به کمک افزایش رضایتمندی مشتریان که مرور زمان اتفاق میافتد امکانپذیر است. پس رابطه رضایت مشتریان با سودآوری شما رابطه کاملا مستقیم است و هر چقدر رضایت مشتریان از پاسخدهی سریع شما بالاتر برود قطعا درآمد و سودهای بالاتری را دریافت میکنید.
کاهش زمان انتظار مشتری
یکی از اصلیترین چالشهای هر کسب و کاری زمان انتظاری است که کاربران برای پاسخ سوال خود دارند. کاربران علل خصوص در کشور ما ایران، همواره تمایل دارند که پاسخگویی سریعی برای آنها اتفاق بیافتد که این امری اجتنابناپذیر است. برای این موضوع میتوانید به کمک دایرکت هوشمند نوین هاب پاسخهای از پیش تعیین شده هوشمندانهای دهید که زمان انتظار مشتریان شما برای پاسخگویی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و تجربه کلی آنها در خصوص برند شما بسیار قویتر میشود.
احساس ارزشمند بودن مشتریان
وقتی مشتریان حس میکنند که به آنها گوش داده میشود و به جواب مشکلهایی که دارند سریع رسیدگی می شود، احساس قدرت و ارزشمند بودن میکنند. این اتفاق باعث میشود تا مشتری عادی تبدیل به مشتری وفادار شده و تمایل بیشتری برای خرید یا دریافت خدمات بعدی از شما داشته باشد.
ایجاد حس وفاداری در مشتری
حفظ مشتری در یک کسب و کار جنبه حیاتی هر استراتژی تجاری موفقی است که امروزه در حال طراحی است. در حالی که به دست آوردن مشتریان جدید برای رشد مهم است، حفظ مشتریان گذشته به همان اندازه اهمیت دارد. با ارزش دادن به مشتریان در پاسخ سریع به خواستههایشان میتوانید موفقیت 5% ای را به رقم قابل توجه از 25% تا 95% تغییر داده و آنها را بیشتر تبدیل به مشتری ثابت کنید.
ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری
در کسب و کارهای مدرن امروزی، حتی در کشور خودمان ایران، ایجاد تجربه شیرین برای مشتریان از الزامات کار بوده و همواره میتواند مشتری را در چرخه معرفی شما به نزدیکان خود بیاندازد. برخی از کسب و کارها تنها به فروش کالاها یا خدمات خود تمرکز دارند که این همه جوانب کسب و کار نیست؛ این مسئله منجر شده تا آنها از نیازهای روز جامعه عقب افتاده و منجر به ضرر مالی آنها شود.
رضایت حداکثری و کاهش احتمال ترک برند شما
زمانی مشتریان و مخاطبان شما در شبکههای اجتماعی پاسخهای سریع و دقیقی را دریافت کنند به طور قطع ارتباط نزدیکی با برند شما پیدا کرده و احتمال ترک کردن برند شما بسیار پایین میآید. در واقع شما به کمک امکان دایرکت هوشمند میتوانید از جدا شدن کاربران یا اصطلاحا آنفالو شدن جلوگیری کنید زیرا آنها شما را برندی مسئولیت پذیر میدانند که همواره پاسخ آنها را به بهترین شکل ممکن میدهد و این امر می تواند به ثبات و رشد کسب و کار شما کمک شایانی کند.
حس اطمینان با پاسخ سریع به مخاطبان
در این نقطه از کسب و کار، میتوانید به کمک پاسخگویی سریع و دقیق در حوزه کاری خود دارای شهرتی مثالزدنی شوید. مشتریانی که به واسطه پاسخگویی سریع شما توانستهاند خدمات یا کالایی بینظیر را دریافت کنند و از راهنمایی شما راضی هستند، تبدیل به مبلغان پنهانی شما در فضای مجازی میشوند!
این کاربران نظرات مثبت خود را در هر جایی که صحبت کسب و کار شما باشد اعلام میکنند و در واقع نماینده شما در آن فضا هستند. این گفتگوها و اعلام نظرات مثبت در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین یا از طریق گفتگو با دیگران ارائه میشود. این نظرات مثبت قطعا میتواند به جذب مشتریان جدید و بالا رفتن شهرت شما کمک کند.
به مرور زمان با توجه به افزایش شهرت شما و چرخه بازاریابی دهان به دهانی که در آن افتادهاید با مقوله برندینگ روبرو خواهید بود و برند شما با توجه به برآورده کردن نیازهای مخاطبین خود کارایی و بهبود حداکثری را تجربه میکند. برند شدن برای یک کسب و کار مانند یک معجزه است که میتواند شما را به سوی سود حداکثری پیش ببرد.
بر اساس دادههای آماری موجود بیش از 60 درصد از مصرفکنندگان به دلیل نظرات منفی در شبکههای اجتماعی در خرید از یک برند تجدید نظر میکنند. با درگیر شدن هوشمندانه و رسیدگی به سوالات، کسبوکارها تعهد خود را به رضایت مشتری نشان میدهند که این میتواند شهرت آنها را میان مردم تقویت کند.
دایرکت هوشمند چه کارایی دارد؟
همانطور که پیشتر بیان شد پاسخ سریع به مشتریان میتواند باعث تحول در کسب و کار شما شود و یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطبان حداکثری اهمیت به پیام هاست. ظرفیت پذیرش مشتری در فضایی مانند شبکه های اجتماعی به حدی بالا است که اگر مخاطبان شما به میلیونها نفر برسند شما به هیچ عنوان امکان پاسخگویی به دایرکتهای آنها را به شیوه سابق ندارید.
اینجا است که راهکار دایرکت هوشمند میتواند یاریرسان شما در موضوع پاسخدهی سریع به دایرکتهای شبکه های اجتماعی باشد. قابلیت دایرکت هوشمند نوین هاب امکان دریافت دستورات تعریف شده از سوی شما است و به کمک آنها میتواند کاربرانتان را راهنمایی کرده و به سوی خرید کالا یا گرفتن خدمات از شما ببرد.
نتیجهگیری
در نهایت باید گفت که پاسخ سریع به مشتریان و مخاطبانی که به کسب و کار شما وارد میشوند مزایای زیادی هم برای کسب و کار شما و هم برای مشتریانتان دارد که میتواند رشد شما را چند برابر کند. یکی از بهترین روشها برای پاسخدهی موثر و سریع به مخاطبان در شبکههای اجتماعی استفاده از امکاناتی است که به صورت خودکار کار پاسخگویی شما را را دنبال میکنند.
کافیست که در سایت نوین هاب حساب کاربری خود را ایجاد کنید تا در کمترین زمان با انتخاب پلنهای مختلف امکانات کمنظیری را برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما