۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84470016
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

تقابل با حریف مرموز برای رسیدن به قهرمانی

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 84470016
مجید روان‌ستان
تقابل با حریف مرموز برای رسیدن به قهرمانی

تهران- ایرناپلاس- پرسپولیس ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه‌شب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه با قضاوت داور ژاپنی در برابر استقلال تاجیکستان حریفی مرموز و ناشناخته قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرناپلاس، پرسپولیس در این مرحله از بازی‌ها ۶ غیاب دارد. کمال کامیابی‌نیا، علی شجاعی و مهدی مهدی‌خانی مصدوم هستند. احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو نیز از این تیم جدا شده‌اند.

استقلال شهر دوشنبه هم برای بازی فرداشب دو غایب دارد. رستم یتیموف دروازه‌بان اول این تیم که یکی از ستون‌های اصلی در موفقیت‌های مرحله گروهی بود به دلیل مصدومیت و آندری میشنکو مدافع اوکراینی آن‌ها هم به‌علت محرومیت در این مسابقه غایب خواهند بود. مصدومیت زوئیر جورابوئف برطرف شده و قادر به همراهی تیمش برابر پرسپولیس است.

مبین ارگاشف که سابقه کار در تیم‌های لوکوموتیو، بارکچی، خجند و تیم ملی تاجیکستان را دارد و دو فصل نیز سرمربی استقلال دوشنبه بود و به دو قهرمانی در لیگ دست یافت، به‌عنوان جانشین ویتالی لوچنکو در دیدار با پرسپولیس هدایت تیم استقلال را برعهده خواهد گرفت. باشگاه استقلال تاجیکستان دلیل این تغییر را نداشتن مدرک مربیگری «پرو لایسنس» لوچنکو مدرک اعلام کرده است.

بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات
سرمربی پرسپولیس پیش از سفر به تاجیکستان ابراز نگرانی کرده بود که اتفاقات عجیب و غریب در تیم استقلال تاجیکستان رخ می‌دهد؛ حریف فضای رسانه‌ای بسته‌ای دارد و حتی فیلم یک بازی آن‌ها را نتوانسته‌اند پیدا کنند.
علاوه بر این، چمن ورزشگاه شهر دوشنبه مصنوعی بوده و همین موضوع به دغدغه کادر فنی پرسپولیس تبدیل شده است.

از طرفی بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات و تغییر و تحولات مدیریتی، پیش از اعزام به تاجیکستان شوک بزرگی بر پیکره پرسپولیسی‌ها وارد کرد. البته این باشگاه پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، بازیکنانی همچون حامد پاکدل، رضا اسدی، رضا دهقانی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی را به خدمت گرفته است و از این بابت مشکلی ندارد.

پرسپولیس دوست ندارد راحت کنار برود
یحیی گل‌محمدی به بازیکنان تیم خود هشدار داد لحظه‌ای از تمرکز روی این دیدار غفلت نکنند زیرا بازیکنان حریف زیرکانه حمله می‌کنند و از سرعت بالایی در انتقال توپ برخوردارند.
گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال تاجیکستان گفت: «برای رسیدن به این مرحله بازی‌های خوبی انجام دادیم و زحمت زیادی کشیدیم. دوست نداریم راحت از این مرحله کنار برویم. قطعاً برای مبارزه و جنگیدن و این‌که بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم وارد زمین خواهیم شد.»

از پرسپولیس نمی‌ترسیم
آلیشر ژلیلوف کاپیتان استقلال تاجیکستان درباره بازی با پرسپولیس گفت: «احترام زیادی برای حریف خود قائل هستیم اما از پرسپولیس نمی‌ترسیم. بازی خودمان را می‌کنیم و فقط برای پیروزی وارد زمین می‌شویم.
فوتبال یک بازی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در زمین رخ دهد. پیش از این با صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در نخستین حضورمان تاریخ‌سازی کردیم و همه تلاش خود را می‌کنیم که تا جای ممکن، به مراحل پایانی برسیم.»

استقلال قرمزپوش
استقلال شهر دوشنبه تاجیکستان برخلاف همتای ایرانی خود با پیراهن قرمز بازی می‌کند یکی از تیم‌های نوپا در فوتبال آسیا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و چهاردهمین سال فعالیتش را آغاز کرده است.
این تیم ۹ بار قهرمان لیگ تاجیکستان، ۸ بار فاتح جام حذفی و ۱۰ بار سوپرجام را در این سال‌ها کسب کرده و قدرت بلامنازع این کشور آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

آن‌ها در حال حاضر در لیگ عالی تاجیکستان بازی می‌کنند. با این‌که این باشگاه تازه تأسیس است اما توانست خیلی زود علاقه‌مندان به فوتبال را در تاجیکستان مجذوب خود کند و به یکی از پرطرفدارترین تیم‌های این کشور تبدیل شود.

زدن ۳۱ گل در ۷ دیدار
پرسپولیس آخرین بار در یک بازی رسمی، جمعه ۸ مرداد مقابل پیکان به میدان رفت که با برتری ۲ بر صفر، جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد اما حریف آن‌ها یعنی استقلال تاجیکستان از آخرین بازی پرسپولیس تا زمان تقابل دو تیم، در ۷ دیدار لیگ تاجیکستان بازی کرده و عملکردی استثنایی هم داشته است. آن‌ها در این ۷ بازی ۷ پیروزی پیاپی کسب کرده و با زدن ۳۱ گل زده و فقط یک گل خورده، با شرایط روحی روانی بالا و به دیار پرسپولیس می‌آیند.

در ترکیب بازیکنان این تیم، بازیکنان دو رگه اوکراینی و روس بسیاری حضور دارند و به نوعی می‌توان گفت این تیم یک تیم اروپایی محسوب می‌شود اما شاخص‌ترین بازیکنان استقلال دوشنبه، حسین دوغان ترکیه‌ای است که در خط حمله این تیم بازی می‌کند و ریوتا نوما بازیکن ژاپنی که در خط میانی برای آن‌ها توپ می‌زند.

خط دفاعی، نقطه ضعف استقلال
محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دیدار سه‌شنبه‌شب پرسپولیس با استقلال تاجیکستان به ایرناپلاس گفت: «جدال این دو تیم می‌تواند یک بازی بسیار خوبی باشد؛ به‌دلیل این‌که استقلال تاجیکستان در مرحله مقدماتی نتایج خیلی خوبی گرفته است. ضمن آن‌که اگر پرسپولیس بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشت می‌توانست به مراتب آماده‌تر در این دیدار ظاهر شود.
امیدوارم پرسپولیس در این دیدار بتواند آن برنامه‌های تاکتیکی خود را به اجرا بگذارد و بازیکنان این تیم به مرز آمادگی رسیده باشند. در بازی‌های تدارکاتی به‌خصوص بازی با گل‌گهر که پرسپولیس شکست خورد به نظر رسید که بازیکنان این تیم آماده نبودند. امیدوارم کادر فنی نقاط ضعف تیم را برطرف کرده باشند.»

وی ادامه داد: «خط هافبک و حمله استقلال تاجیکستان فوق‌العاده قوی هستند و آن‌ها این را در مقابل الهلال به‌خوبی نشان دادند. در واقع جنگ اصلی دو تیم در میانه میدان است و هافبک‌های دو تیم نقش تعیین کننده‌ای را خواهند داشت.
خوشبختانه پرسپولیس از بازیکنان باتجربه‌ای بهره می‌برد و اگر گل‌محمدی بتواند از بازیکنانی که تجربه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند استفاده کند مطمئناً می‌تواند با دست پر میدان بازی را ترک کند.

نباید فراموش کنیم که پرسپولیس دچار تحولات زیادی شده و به همین دلیل فکر می‌کنم باید از نفراتی در این بازی استفاده کند که باتجربه هستند؛ به‌خصوص در قلب دفاع از سید جلال حسینی استفاده کند چون او می‌تواند یک رهبر خوبی برای خط دفاعی باشد و همچنین تیم را در داخل زمین به خوبی هدایت کند.»

هافبک اسبق تیم ملی کشورمان افزود: «احتمال دارد پرسپولیس در شرایط بازی نباشد به همین دلیل بازیکنان باتجربه می‌توانند کمک کنند تا تیم بهترین نتیجه را از این آوردگاه بگیرد.

خوشبختانه پرسپولیس آن شاکله اصلی خود را حفظ کرده، اگر می‌خواهد در مقابل تیم استقلال تاجیکستان برنده شود باید بازیکنان رونده خود را به میدان بفرستد؛ بازیکنانی نظیر مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و مهدی عبدی که از توانایی‌های فنی بالایی برخوردارند و سرعت لازم را دارند، می‌توانند نتیجه و بازی تیم را تغییر دهند و رو به جلو بازی کنند.

به نظرم خط دفاعی استقلال تاجیکستان از نقاط ضعف این تیم محسوب می‌شود و پرسپولیس می‌تواند از این منطقه به گل برسد. امیدوارم بازی خوبی باشد و این بار پرسپولیس بتواند قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.»

۱۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.