فعال سیاسی اصلاح‌طلب: همه‌ سلیقه‌ها برای آرامش مردم وارد گود شوند

تهران- ایرناپلاس- اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به شروع کار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: حالا که رقابت‌ها به پایان رسیده، باید همه سلیقه‌ها با هر نگاه و رویکردی که دارند، به اندازه جایگاه و توانمندی‌شان، وارد گود شوند تا بتوانیم مردم را از نظر معیشتی به آرامش برسانیم.

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایرناپلاس با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی روی کار آمده است، اظهار داشت: همه می‌دانند که دولت جدید چه راه دشواری را برای کاهش مشکلات پیش روی خود می‌بیند. در واقع کرونا و البته نیمه‌کاره ماندن بحث مربوط به برجام شرایط را برای تیم مدیریتی کشور سخت کرده و به همین دلیل، لازم است تصمیم‌گیری‌ها و کارهای دیگر به شکل مطلوبی انجام شود تا خللی در اجرای برنامه‌ها به وجود نیاید.

عضو اسبق شواری عالی اصلاحات ادامه داد: هر دولتی که دنبال تحقق کارآمدی است، در گام نخست باید برای مدیریت سمت‌هایی مهمی چون وزارت‌خانه‌ها و ... افرادی را به کار گیرد که هم از تخصص لازم برخوردار باشند و هم تجربه کافی برای تشخیص و اجرای صحیح داشته باشند.
وی افزود:‌ رئیس‌جمهوری در حالی این روزها در حال آماده‌سازی برای معرفی کابینه به مجلس بود که به‌طور طبیعی‌ از جانب اشخاص یا گروه‌های سیاسی برای معرفی افراد برای حضور در وزارت‌خانه‌ها تحت فشار قرار داشت. انتظاری جز این از رئیس دولت نمی‌رود که با دقت لازم و براساس شاسیتگی اقدام کرده باشد تا از این طریق دولتی کارا تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: همچنین این مهم است که وزیران کابینه با هم هماهنگی لازم را داشته باشد زیرا اختلاف سلیقه‌ها حتی بین وزیران اقتصادی با مسئولان سیاست خارجی هم می‌تواند پیامدهای هزینه‌سازی داشته باشد. اساسا همه مهره‌های هر مجموعه‌ای باید درباره موضوع‌های مهم، فهم مشترکی داشته باشند تا بتوانند با مدیریتی اصولی و همراه با آرامش، کاستی‌ها را برطرف و هدف‌های تعیین شده را محقق کنند. همچنین این توضیح لازم است که چنددستگی در دولت می‌تواند در راستای اجرای برنامه‌ها مانع‌تراشی کند.

بروجردی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی برای همکاری مجلس با دولت برای تسریع در شروع به کار دوره سیزدهم تاکید کرد: همسویی مجلس و دولت هم می‌تواند نگرانی‌هایی به وجود بیاورد و هم می‌تواند در راستای اجرای امور موثر باشد. از نمایندگان مجلس یازدهم توقع می‌رود، ‌در جلسه رای اعتماد، گزینه‌های کابینه را فقط بر اساس شایستگی ارزیابی کنند و این‌گونه نباشد که بازی‌های جناحی یا حتی انگیزه‌هایی که برای رتق و فتق امور حوزه انتخابیه خود دارند، در رای‌شان تاثیر بگذارد.

وی توضیح داد: همه می‌دانند، فساد و رانت‌خواری پدیده‌هایی هستند که در این سال‌ها منافع ارزشمند کشور را به باد داده‌اند. از همین رو لازم است، موقع چینش کابینه‌ای که قرار است برای چهار سال عهده‌دار امور اجرایی کشور باشد، پاکدستی و سلامت نفش بیشتر از هر فاکتور دیگری لحاظ شود.
به هر حال ایران پتانسیل‌های زیادی دارد و اگر دولتی سالم و کاردان روی کار بیاید، می‌توانیم برای گذر از شرایط وخیم کنونی امیدوار شویم. در غیر این‌صورت حتی اگر مشکلات بین‌المللی هم حل شوند، همچنان روز به روز با مانع‌های بیشتری مواجه شده و در تحقق هدف مهمی چون آرامش ناکام می‌مانیم.

بروجردی خاطرنشان کرد: کشور انتخابات مهمی را پشت سر گذاشت و حالا که رقابت به پایان رسیده، باید همه سلیقه‌ها با هر نگاه و رویکردی که دارند، ‌به اندازه جایگاه و توانمندی‌شان، وارد گود شوند تا بتوانیم مردم را به لحاظ معیشتی به آرامش برسانیم زیرا تداوم مصایب و نگرانی‌های موجود، موجب کمرنگ‌تر شدن اعتماد عمومی به نظام می‌شود.

وی تاکید کرد: بی‌اعتمادی وضعیت را از این هم سخت‌تر کرده و در نتیجه، ‌مردم تنگناهای بیشتر و جدی‌تری را تجربه می‌کنند که این به‌هیچ وجه برای نظام اسلامی مناسب نیست.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.