برای دعوت مردم، اصلاح‌طلبان و اصولگراها عقلای خود را وارد میدان کنند

تهران- ایرناپلاس- عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه برای دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات، اصلاح‌طلبان و اصولگراها باید عقلای‌خود را به وسط میدان بیاورند، گفت: نامزدها بر اساس پتانسیل موجود در کشور قول بدهند؛ نه وعده‌های پوچ.

به گزارش ایرناپلاس، با نزدیک شدن به زمان انتخابات ۱۴۰۰، مردم می‌توانند با حضوری پرشور در روز رای‌گیری، در سرنوشت کشور خود و کشورشان سهیم باشند. این مساله، پرسشی را با این مضمون در ذهن می‌پروراند که توجه به کدامین الزام‌ها می‌تواند فضای سیاسی و اجتماعی را برای انتخاباتی با میزان رای‌ بالا فراهم کند؟

حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره اهمیت این دوره از انتخابات و مسائل مهم مطرح شده درباره لزوم مشارکت حداکثری و پیامدهای آن و نقش بخش‌های مختلف در این زمینه، پاسخگوی پرسش‌های ایرناپلاس بود.

ایرناپلاس: تا حدود یک ماه دیگر به زمان انتخابات باقی‌است؛ برای اینکه این اتفاق مهم برای نظام و مردم منشاء خیر شود، باید چه کارهایی انجام داد؟
انواری
: اینکه انتخابات به خوبی برگزار شود، باید برای همه اصل باشد. برای رسیدن به این مهم لازم است در داخل کارهایی انجام نشود که مردم از رای‌دادن ناامید شوند. برای اینکه اگر خدای ناکرده ذهن مردم منحرف شود، نمی‌توانند حضوری پر ثمر در پای صندوق‌های رای داشته باشند.
همچینن دل‌سوختگان نظام  و آنهایی که فهم انقلاب و مسایل منطقه را دارند و ایمان‌شان را برای مسایل سیاسی نمی‌فروشند، باید با ورود به صحنه، بازار انتخابات را گرم کنند و در نتیجه به مردم این امیدواری را بدهند که اگر نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نباشند، شرایط خوبی برای کشور و آنها رقم خواهد خورد.
البته باید اشاره کرد که مردم آگاهند و به خوبی، خوب  را از بد تشخیص می‌دهند  و حتما اغفال نخواهند شد. به همین دلیل افکار عمومی قطعا به مزدوران و بدخواهان اجازه نمی‌دهند کارشکنان به هدف‌های خود برسند و با بصیرت لازم پاسخ قاطعی به آنها خواهند داد.

ایرناپلاس: برای آنکه برخلاف میزان مشارکت در مجلس یازدهم، انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری و مشارکت پرشور برگزار شود، چه باید کرد؟
انواری: همه نهادهایی که به نوعی درباره این امر مسئولیت دارند، باید همه تلاش خود را برای برگزاری خوب رای‌گیری به کار گیرند. به طور نمونه، شورای نگهبان با تیزبینی، داوطلبان را بررسی می‌کند تا در نهایت صالحان و خدمتگزاران واقعی را در معرض رای مردم بگذارد. همچنین وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها هم باید همکاری نزدیکی باهم داشته باشند تا بحمدالله انتخابات با کمترین مشکلی برگزار شود.

در این میان دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها هم لازم است، در جهت تشویق مردم به عنوان انجام دادن تکلیف شرعی که همان رای‌دادن است، هر کاری که لازم است را انجام دهند. البته قشرهای مختلف مردم این روزها مشکلات زیادی را پیش روی خود می‌بینند و به همین دلیل آزرده خاطرند، اما باید به آنها توصیه کرد که مشکلات نباید تاثیری در رای دادن داشته باشد تا بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که معضلات یکی پس از دیگری برطرف شوند.

ایرناپلاس: گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در این شرایط چگونه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؟
انواری: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگراها باید عقلای‌خود را به وسط میدان بیاورند و با رفتارهای عاقلانه‌ای، مردم را توجیه کنند که حضور در پای صندوق رای نشانه اقتدار ملی و همچنین مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و بدخواهان نظام اسلامی است. زیرا بسیاری به شدت به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی هستند که ما می‌توانیم با انتخابی شایسته آنها را ناکام بگذاریم.

ایرناپلاس: چه توصیه ای به نامزدهای انتخابات دارید؟
انواری:
همه نامزدها باید توجه داشته باشند که رئیس‌جمهوری باید براساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های مصوب ۵ ساله و رهنمودهای رهبری، خود را تنظیم کند و بدانند نظرهای آنها با مقتضیات کشور همخوانی دارد یا نه؟
همچنین بر اساس دارایی و پتانسیل موجود در کشور قول بدهند و وعده‌های پوچ و سر خرمن ندهند. البته تکرار می کنم، همه دستگاه‌های تبلیغاتی و نهادهایی که به طریقی مسئولیت دارند، همه باید مردم را به مشارکت دعوت کنند و به افکار عمومی بفهمانند که رای‌دادن یک فریضه جدی است که با هیچ متر و معیاری نمی‌توان به آن پشت کرد.

ایرناپلاس: برای خنثی کردن تلاش‌ رسانه‌های معاند در ایجاد ناامیدی در میان مردم از طریق دعوت به عدم مشارکت در انتخابات، چه باید کرد؟
انواری:
آنهایی که در خارج از کشور برای خود تریبونی دست و پا کرده‌اند، چند دسته‌اند. گروهی مرفهین بی‌درد و یا فرزندان‌شان هستند که برای اینکه از آن کشور اخراج نشوند، کارهایی را انجام می‌دهند؛ که باید گفت، این دسته عددی نیستند. دستهِ دیگر افراد متدینی هستند که هیچگاه از عدم حضور صحبت نکرده‌اند.
همچنین رسانه‌هایی وابسته به نظام استکبار نیز علیه آرمان‌های نظام، منافع کشور و مردم هر کاری را که لازم بدانند، انجام می‌دهند تا به زعم خود در کار ایران و ایرانیان کارشکنی کنند. البته مثل همیشه ناکام خواهند ماند و دست‌شان از همه‌جا کوتاه خواهد ماند.

نظام جمهوری اسلامی مسیر خود را به خوبی طی می‌کند و برای اینکه بتواند همچنان در راه مستقیم باشد، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. پس آنهایی که چشم دیدن پیشرفت، توسعه و البته آرامش ایران را دارند، باید بدانند خرابکاری‌های آنها به طور قطع بی‌نتیجه خواهد ماند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.