نماینده سابق مجلس: تندروها، با مصالح نظام همراه نیستند

تهران- ایرناپلاس- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها فضای ناامیدی را در جامعه بیشتر و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که در چنین شرایطی نقدهای تخریبی به دولت روا نیست و اگر همراه نیستیم نباید دردسرساز باشیم.

به گزارش ایرناپلاس، علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشت هفتگی‌اش در روزنامه ایران نوشت: من در همه این سال‌ها جملاتی را از رسانه‌های مخالفان دولت دیده و شنیده‌ام که پس از ۴۰ سال مشارکت فعال در سیاست پس از انقلاب به‌ واقع تردید می‌کردم که این جمله منشأ داخلی دارد یا منتشر شده در رسانه‌ای خارجی است. آنچه برای دولت در این سال‌ها به مراتب تلخ‌تر و دشوارتر بود، نه تهدیدها و تحریم‌های آمریکا بلکه همراهی شمار قابل توجهی از مخالفان دولت با فشارهای خارجی بود.

در همین رابطه «حسین سبحانی‌نیا» نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی و از فعالان سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پلاس تاکید کرد: درست است که احزاب و جریان‌هایی سیاسی با اختلاف عقیده‌های زیادی در داخل کشور فعال هستند اما در این شرایط افرادی نیز وجود دارند که از کاستی‌های دولت استفاده و نقد می‌کنند اما نباید تخریبی باشد. 

وی تاکید کرد:‌ طبق توصیه رهبری، اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم باید به همدیگر کمک کنیم تا کارها به خوبی پیش رود. اکنون جامعه بواسطه فشارهای داخلی و خارجی، با برخی از مشکلات همراه است و در این زمینه اقشار مختلف متحمل سختی‌ها و مشکلاتی هستند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: درست است که دولت فشارهایی را از جانب برخی از جریان‌های سیاسی تحمل می‌کند اما منتقدان باید با نیت خالصانه دولت را نقد کنند و دلسوزانه باشد؛ دولت نیز باید در این شرایط سطح آستانه خود را بالا ببرد. البته نقدها باید سازنده باشد؛ نقد کوبنده و دور از انصاف، مصالح کشور را به خطر می‌اندازد.

وی اظهار داشت: برجام معاهده‌ای بین‌المللی است و آمریکا در این توافق‌نامه از همه قوانین بین‌المللی سرپیچی و در نهایت با تحریم‌های ظالمانه، مشکلاتی برای کشور ما ایجاد کرد. تحریم‌ها فضای ناامیدی را در جامعه بیشتر کرد، در چنین شرایطی نقدهای کوبنده به دولت روا نیست.

وی ادامه داد: اکنون گروه‌هایی در داخل از برجام استفاده سیاسی و ابزاری می‌کنند و در این شرایط باید به دولت کمک کرد تا بار مسئولیتی که بر دوش دارد را سنگین‌تر نکنیم و در این شرایط نقدها باید سازنده و عملیاتی باشند. اگر این شرایط حساس را به خوبی درک نکنیم، دشمنان از این موقعیت و مشکلات داخلی سوء‌استفاده و از این رخنه برای ضرر به دولت استفاده می‌کنند.

وی در مورد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس نیز گفت: این لایحه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و در مدت ادواری که در مجلس بوده‌ایم، بودجه بیشترین چالش را برای دولت‌ها ایجاد کرده است و در نهایت هم تصویب می‌شود.
سبحانی‌نیا افزود: این بودجه برای دو دولت برنامه‌ریزی می‌شود و ۹ ماه از سال را دولت بعدی قرار است با این بودجه کشور را مدیریت کند، بنابراین طبیعی است در این زمینه مشکلاتی نیز وجود داشته باشد اما باید مجلس و دولت در این زمینه تحمل خود را بالا ببرند و منصفانه به لایحه بودجه نگاه کنند و به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی مشکلات کشور را حل کنند.

وی با بیان اینکه فشار دولت آمریکا به دولت کنونی ایران بی‌سابقه بوده و ضربه‌های زیادی به دلیل تحریم‌ها به اقتصاد ایران وارد کرد، افزود: انتخابات آمریکا پایان دولتی که سایه جنگ را بر خاورمیانه ایجاد کرده بود به پایان رساند و دولت ترامپ به تاریخ پیوست.

جریان‌های تندرو برخلاف مواضع رهبری عمل می‌کنند
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: وحدت و هم‌صدایی بعنوان شاخصه‌های مقابله با تحریم‌ها همواره کارساز بوده و لازم است جریان‌های سیاسی با همدلی و تدبیر به سمت چانه‌زنی برای منافع ملی پیش روند.
وی اظهار داشت: باید مراقب باشیم که سوداگران اقتصادی در داخل کشور از اختلاف‌های سیاسی سوء‌استفاده نکنند؛ بنابراین جریان‌های سیاسی باید با دولت همراه باشند تا مشکلی اضافه بر تحریم‌ها برای مردم ایجاد نشود.

سبحانی‌نیا با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه دولت در خط مقدم مقابله با کرونا و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و حمایت از آن باید به عنوان اولویت سایر قوا، نهادها و جریان‌های سیاسی باشد، افزود: آنچه از مواضع ایشان تفسیر می‌شود تاکید بر همدلی و همسویی جریان‌های سیاسی است که همه باید در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه گروه‌های تندرویی در داخل وجود دارند که در شعار تابع رهبری بوده و در عمل خلاف آن حرکت کرده و بیانات ایشان را به اشتباه تفسیر می‌کنند. در واقع این جریان‌های تندرو، با مصالح نظام همراه نیستند. آنچه که از مواضع رهبری دریافت می‌شود این است که هر دستگاهی در چارچوب خود نقد سازنده و آگاهانه با مدارک مستدل انجام دهد نه آنکه خارج از این چارچوب عمل کند.

۴ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.