۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83715472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد و نبود محدودیت رفت و آمد، عامل شیوع کرونا در خوزستان است

تهران- ایرناپلاس- نماینده مردم اهواز معتقد است: خطر سیل در خوزستان بالقوه است و وزارت نیرو باید در کنار درگیری‌­های مربوط به کرونا، این موضوع را هم جدی بگیرد تا با مصیبت دیگری مواجه نشویم.

علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره بحران کرونا در اهواز و راه‌­های کنترل آن به ایرناپلاس توضیح می­‌دهد: این ویروس بسیار خاصیت اشاعه بالایی دارد و اگر بهداشت و محدودیت تردد رعایت نشود، می‌­تواند فجایع بیشتری را ایجاد کند. درحال حاضر در استان خوزستان، برای شهرهای مختلف کنترل و بازرسی وجود دارد و ایجاد بهداشت و کنترل شهرها در اولویت قرار گرفته. شهر اهواز هم الان خلوت است.

ساری همچنین اضافه می­‌کند که ستاد مقابله با کرونا در استان خوزستان با ستاد ملی به صورت هماهنگ عمل می‌­کند.

نماینده اهواز در پاسخ به این پرسش که مدیریت استان چه تدابیری برای کارگران اندیشیده، می‌­گوید: درحال حاضر حمایت خاصی برای مشاغلی که نیاز به حمایت دارند، دیده نمی­‌شود و فعلا تمرکز بر روی کنترل بیماری است. البته حمایت‌هایی که گفته می­‌شود عملی نیستند. کارگران شهرداری و ... نیز باید حضور پیدا کنند که البته با کاهش تردد در سطح شهر و شیفتی کردن، تاحدودی در جهت تسهیل این امور برآمده‌ایم.

او البته معتقد است که بیماری کووید-۱۹ بیشتر در شهرهای اطراف قم اشاعه پیدا کرده ­است، اما در اهواز به‌­دلیل رفت­‌وآمدهایی که انجام شد و عدم کنترل بر این مسئله این بیماری اشاعه پیدا کرد. بنابراین کنترل عبور و مرور و تردد بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم اهواز همچنین می‌­گوید که خطر سیل در خوزستان بالقوه است و وزارت نیرو باید در کنار درگیری‌­های مربوط به کرونا، امور این موضوع را جدی بگیرد تا با مصیبت دیگری مواجه نشویم. درحال حاضر برعکس سال گذشته سدها تخلیه زودهنگام شده‌­اند. همچنین قرار بود لایروبی انجام شود اما تنها به صورت محدود در کارون انجام شد. وضعیت سیل‌بند­ها نیز ضعیف است.

او  همچنین نقدینگی پایین و بودجه را از جمله مشکلاتی می‌­داند که بر سر راه مدیریت بحران استان خوزستان قرار دارد. با این حال می‌گوید که برای لایروبی اقداماتی با همکاری شرکت‌های خارجی انجام شده بود، اما کارها به سرانجام نرسید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.