۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83715146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران نیازمند نهادی است که همه از آن تبعیت کنند

تهران- ایرناپلاس- یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خلاء قانونی یکی از مشکلات ما در راستای مدیریت بحران است، می­‌گوید باید نهادی ثابت برای مدیریت بحران کشور ایجاد شود که اختیار تصویب و اجرای قانون را داشته ­باشد.

در شرایطی که بیماری کووید-۱۹ در شهرهای مختلف کشور و جهان درحال گسترش است، امروز مدیریت و کنترل این بیماری به یکی از بحران­های اساسی هر دولتی تبدیل شده است.

حالا فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید معتقد است کمبود خلاءهای قانونی یکی از دلایلی است که رویارویی با بحران­‌ها در کشور را سخت کرده است.

ذوالقدر در این‌باره می­‌گوید: لایحه مدیریت بحران کشور، در مجلس دهم به تصویب رسید و در شورای نگهبان بررسی و تأیید شد. اما به­ نظر می‌رسد ریاست‌جمهوری و دولت هنوز درباره آن تصمیم نگرفته اند و اجرایی نشده است.

او همچنین با اشاره به سیل سال ۹۸ توضیح داد: در ابتدای سال ۹۸ نیز سیلی در کشور اتفاق افتاد که بحران دشواری برای مدیران بود. در مجموع نیز کشور ما به لحاظ جغرافیایی در منطقه­‌ای است که بسیار با این بحران­‌ها روبه‌­رو می­‌شود. همان سیل سال ۹۸ نشان داد که در مدیریت بحران­‌ها، ناهماهنگی وجود دارد.

این نماینده مجلس همچنین تاکید می­‌کند: بنابراین ما باید نهادی برای مدیریت بحران به صورت ثابت داشته­ باشیم که رخدادها، کمبودها، قوت‌­ها و همه مشکلات را بررسی کرده و برنامه­‌ریزی کند تا در مواقع بحران بتواند بهترین تصمیم­ها را بگیرد. همچنین ما در شرایط بحرانی به نهادی نیاز داریم که بدون نیاز به اجازه بالادستی بتواند تصمیمی را تصویب و اجرا کند، وگرنه نمی­‌توان بسیاری از شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت.

فاطمه ذوالقدر در پایان خاطرنشان می‌کند: نهادی باید ایجاد شود که سازمان­‌ها و ارگان‌های دیگر از آن حرف‌شنوی داشته باشند. البته این موارد در لایحه مدیریت بحران کشور پیش‌بینی شده ­است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.