۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83375538
T T
۰ نفر
جامعه روحانیت مبارز، نماینده اصولگرایان برای مذاکره با جبهه پایداری و قالیباف

تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا می‎گوید: جامعه روحانیت مبارز، از طرف اصولگرایان نماینده شده ‎است تا با گروه‎های مختلف اصولگرایی از جمله جبهه پایداری و آقای قالیباف مذاکره و برای ائتلاف تلاش کند.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و عضو خانه احزاب ایران به ایرناپلاس خبر می‎دهد: در حال حاضر، چند جبهه درون جبهه اصولگرایی وجود دارد مانند شورای وحدت، خانه احزاب، جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه ایستادگی که همه به دنبال وحدت هستند. ما در آخرین جلسه با جامعه روحانیت مبارز تصمیم خوبی گرفتیم و بنا شد جامعه روحانیت مبارز، نماینده شود و با گروه‎های مختلف اصولگرایی از جمله جبهه پایداری، ایستادگی، پیروان خط امام، شورای وحدت، آقای قالیباف و افراد ذی‎نفوذ مذاکره و گفت‎وگو کند.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه این افراد در قالب کمیته دعوت فعالیت می‎کنند، اضافه کرده که روحانیت مبارز بدون دخالت در مصادیق و مسائل اجرایی قرار است به‌عنوان چتری با همه گفت‎وگو کند و اگر اختلافی هست، این اختلاف را به حداقل برساند و جذب حداکثری انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که تا به حال با چه اشخاصی صحبت شده، می‎گوید: وارد مصداق‌ها نمی‌شوم تا به نتیجه برسد.

او همچنین در واکنش به سخنان آیت‎الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه امام خمینی (ره) و از چهره‌های با نفوذ اصولگرایی که به‌تازگی گفته برای انتخابات باید گزینه اصلح را انتخاب کرد، تصریح می‎کند: به اعتقاد ما گزینه اصلح و مقبول مهم است. در واقع رأی مردم اهمیت دارد. این‌طور نباشد که یک گزینه فقط اصلح باشد، اما مردم او را نپذیرند. برای ما مهم است که این فرد رأی هم بیاورد.

کنعانی‌مقدم همچنین ادامه می‎دهد: اگر فقط اصلح باشد، اما مقبول نباشد، نمی‎تواند در مکانیسم انتخابات جایگاهی داشته باشد.

اخیراً دو نماینده جبهه پایداری اعلام کرده‎اند که این جبهه در انتخابات آینده، مستقل حاضر خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمد سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گردهمایی مسئولان پایداری استان‎ها اعلام کرده که فعلاً تصمیم دارند برای انتخابات مجلس یازدهم در تهران، لیست مستقل بدهند؛ چون از سوی جریان‌های دیگر شرایط نامشخص است و روند شفافی نمی‎بینند. خبرگزاری فارس هم گزارش داده که پایداری‌ها اعلام کرده‌اند فعلاً بنا دارند با لیست مستقل در انتخابات مجلس حضور یابند.

علاوه بر این، انتشار پیام تصویری محمدباقر قالیباف، چهره اصولگرا و دعوت او از جوانان نشان می‎دهد که او نیز در تلاش است تا با ایده نواصولگرایی خود، راهش را از اصولگرایان سنتی جدا کند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.