۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83296355
T T
۰ نفر
رحیمی: اجرای قانون تقویت سپاه پاسداران، معطوف به اقدام آمریكاست

تهران- ایرناپلاس- یك عضو كمیسیون امنیت ملی درباره مصوبه اخیر مجلس برای تقویت سپاه پاسداران می‌گوید: این قانون معطوف به اقدام آمریكایی‌هاست و كسانی را كه در تدارك هستند علیه كشور و ملت اقدامی كنند، هدف قرار می‌دهد.

مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته و بعد از اقدام وزارت خارجه ایالات متحده آمریكا مبنی‌بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، اقدام به تصویب طرح دوفوریتی تقویت سپاه پاسداران كرد. بر اساس آنچه در ماده 6 این قانون آمده است:« ستاد كل نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی خود، برای تعطیلی پایگاه‌های آمریكایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیروهای آمریكایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر كمك‌های احتمالی كشورهای منطقه را خاتمه دهند.»

علیرضا رحیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره میزان عملی شدن یكی از مصوبات اخیر مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران، مبنی بر اقدام وزارت خارجه برای كاهش پایگاه‌های آمریكا در كشورهای منطقه، به ایرناپلاس می‌گوید: با توجه به اینكه این مصوبه در دو نوبت در كمیسیون امنیت ملی بررسی شد و رئیس مجلس نیز تأكید داشتند از حالت سمبلیك خارج شود و بار حقوقی پیدا كند، كمیسیون امنیت ملی اصلاحات قابل‌توجهی در این راستا انجام داد.

وی در این باره ادامه می‌دهد: با توجه به وضعیتی كه آمریكایی‌ها در منطقه ایجاد كرده‌اند، به نظر می‌رسد نه‌تنها جمهوری اسلامی ایران، بلكه دیگر كشورهای منطقه نیز باید واقع‌بین باشند و بدانند تأمین امنیت باید توسط كشورهای منطقه صورت گیرد نه نیروهای خارجی.

این عضو كمیسیون امنیت ملی تصریح می‌كند: این مصوبه، یك قانون تقابلی است. به این معنا كه نیروهای ایران ابتدا به ساكن اقدام به تحرك یا عملیات نمی‌كنند، بلكه در صورت تعرض به ما، با استناد به قانون، دست به اقدام متقابل می‌زنیم؛ ضمن اینكه مفاد قانون روشن است.

نماینده مردم تهران می‌گوید: به هر حال، آمریكایی‌ها هر روز، موج تازه‌ای از اتهام‌افكنی‌ها را آغاز می‌كنند و بنا دارند فضا را از رویكرد سیاسی خارج، و وارد فاز نظامی كنند تا وضعیت منطقه ملتهب شود. به همین سبب، تصویب این قانون می‌تواند توانایی‌های ایران را به آمریكایی‌ها نشان دهد. این قانون معطوف به اقدام آمریكایی‌هاست و كسانی را كه در تدارك هستند علیه كشور و ملت اقدامی كنند، هدف قرار می‌دهد.

گفت‌وگو از عباس جلالی
۰ نفر