تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

تهران- ایرنابازار- از آنجایی که بادام جز یکی از پرطرفدارترین خشکبار دنیا محسوب می شود و علاوه بر صنایع غذایی در صنعت پزشکی و آرایشی و بهداشتی نیز استفاده فراوان دارد، این محصول را به یکی از پرسودترین محصولات باغی تبدیل کرده است، در ادامه این مقاله به معرفی ارقام و شرایط کاشت و نهالستان هایی معتبری که اقدام به تولید نهال شناسنامه دار و اصلاح شده بادام می نمایند، می پردازیم.

ایرنابازار- با توجه به کمبود منابع آبی در کشور تولید محصولاتی که کمترین مصرف آب را داشته باشند اهمیت بسزایی دارند، از این رو بادام جز مواردی هست که هم مصرف خیلی پایینی از منابع آبی دارد و هم نسبت به شرایط انواع خاک میتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از جایی که قیمت مغز بادام در بازار خیلی بالاس لذا باغداران عزیز میتواند سود خوبی از تولید بادام عاید خویش سازند، اما این کار مستلزم استفاده از درختان اصیل و شناسنامه دار و با کیفیت هست. اینجاس که آشنایی با یک نهالستان معتبر و تولید کننده نمونه بادام راه رسیدن به یک باغ نمونه و ایده آل را برای شما هموار می سازد. در ادامه به معرفی نهالستان اروم نهال میپردازیم که سالها بر تکیه تجارب علمی و عملی اقدام به تولید نهالهایی نموده که کیفیت خیلی بالایی از لحاظ باردهی دارند و نسبت به مشکلات سرمازدگی و بهاره و سایر عوامل طبیعی مقاوم هستند.

آشنایی با مجموعه اروم نهال

اروم نهال با ده ها سال سابقه تولید نهال شناسنامه دار اقدام به تولید نهالهایی می نماید که مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و جهاد کشاورزی هستند، علاوه بر آن تمامی نهال های مورد نظر تحت کنترل و نظارت کلنیک گیاهپزشکی و حفظ نباتات تولید میشوند که این امر باعث میشود باغداران عزیز با خیال راحت مبادرت به خرید نهالهایی بنمایند که هیچگونه آلودگی باکتریایی و ویروسی ندارند و این امر به نوبه خود مهمترین امر برای احداث یک باغ تجاری پرسود و موفق می باشد.

شرایط اقلیمی مناسب جهت احداث باغ بادام

عموما درخت بادام برای مناطقی که ارتفاع آنها از ۵۰۰ متر تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا هستند مناسب هست و این امر هم در مناطق گرم و معتدل و هم در مناطق سردسیر و کوهستانی صدق میکند، تنها موردی که باید مورد توجه واقع شود این است که درخت بادام درختی آب گریز هست و در مناطق پر باران و پرآب بهتر است که کشت نشود.

بهترین ارقام بادام جهت کاشت و احداث باغ کدام ها هستند

بادام فرانیس یکی از بهترین و تجاری ترین ارقام بادام هست که پوست کاغذی دارد و در مجموعه اروم نهال تولید می شود، این رقم دیرگل ترین رقم بادام در ایران محسوب می شود و طبق برسی های کارشناسان اروم نهال گلدهی این رقم ۲۰ روز پس از ارقام محلی هست، لذا از بابت سرما زدگی بهاره یکی از بهترین موارد محسوب می شود، این رقم نیاز به رقم گرده افشان در کنار خود دارد و باردهی آن از سال سوم کاشت آن آغاز می شود، متوسط عملکرد ایرن رقم ۱۰ کیلو گرم روی هر درخت بالغ می باشد که هر کیلوی آن به صورت عمده از باغدار ۴۰۰ هزار تومان خریداری می شود.

بادام تونو رقمی پوست سنگی و دیرگل که منشا آن کشور ایتالیا می باشد که در مجموعه اروم نهال تولید می شود، این رقم ۱۵ روز بعد از ارقام محلی گل دهی دارد و باردهی آن از سال دوم کاشت آغاز می شود ونیاز به گرده افشان ندارد، متوسط عملکرد بادام تونو ۳۰ کیلو بادام خشک می باشد که کیلویی نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان از باغدار خریداری می شود.

بادام آذر از ارقام دیرگل و نیمه کاغذی محصوب می شود که به وفور در منطقه آذربایجان کاشت شده است و نهال آن در اروم نهال تولید می شود، باردهی این رقم از سال دوم کاشت آغاز می شود و متوسط برداشت آن ۲۰ کیلو می باشد که در حالت فعلی ۲۵۰ هزار تومان از باغدار خریداری می شود

بادام مامایی جز ارقام زود گل محصوب می شود و بهتر از در مناطقی کشت شود که به هیچ وجه سرمای بهاره ندارند، پوست این رقم سنگی هست و کیفیت مغز خیلی خوبی دارد.

آبیاری درخت بادام به صورت می باشد؟

درخت بادام علاقه زیادی به آب ندارد و آبیاری بیش از حد آن باعث از بین رفتن و نابودی درخت خواهد شد، لذا پیشنهاد کارشناسان اروم نهال برای سال اول بدین صورت هست که در سال اول به صورت هفتگی یک بار آبیاری شود، اما از سال دوم آبیاری هر ۲۰ روز یکبار و در بلوغ ماهی یکبار کفایت خواهد کرد.

بهترین زمان کاشت نهال بادام کی می باشد؟

بهترین زمان برای کاشت نهال بادام در پاییز در ماه آذرماه بعد از خزان هست که گیرایی کامل خواهد داشت، تجربه نشان داده کاشت در اواخر زمستان در ماه اسفند دارای ریسک هست و امکان خطا دادن نهال زیاد می باشد، لذا پیشنهاد ما به باغداران گرامی این است که نسبت آماده سازی و کاشت در فصل پاییز اقدام نمایند.

فواصل کاشت درخت بادام به چه صورت می باشد؟

رعایت فاصله استاندارد جهت کاشت و احداث باغ یکی از مهمترین موارد در احداث باغات مدرن بادام هست، به همین جهت رعایت فواصل استاندارد ۴*۵، ۵*۵ و ۶*۴ الزامی می باشد. با این حساب شما برای احداث هر هکتار باغ بادام نیاز به ۴۰۰ الی ۵۰۰ اصله نهال بادام اصیل و استاندارد خواهید داشت.

موارد مهم در خرید و انتخاب رقم:

در زمان خرید نهال باید به نکات زیاد و مهمی توجه داشته باشید، بهترین راه برای تشخیص رقم با توجه به اقلیم و شرایط باغ شما استفاده از دانش کارشناسان متخصص می باشد، لذا بهترین پیشنهاد ما تماس با کارشناسان مجموعه اروم نهال می باشد تا بر تکیه بر دانش و تجارب عملی ایشان اقدام به احداث باغات مدرن و اقتصادی خویش بنمایید

نهال خوب و شناسنامه دار را از کجا تهیه کنیم:

اروم نهال مجموعه ای متشکل از مهندسین مجرب کشاورزی می باشد که در ضمینه تولید نهال شناسنامه دار بادام فعالیت دارند، تمامی این عزیزان با تلاش مستمر شبانه روزی تلاش نموده اند ارقامی را تولید نمایند که نسبت به ارقام محلی خیلی متمایز تر هستن، یعنی هم پرمحصول تر و هم مقاومتر به سرمای بهاره، که در اقلیم های مختلفی قابل کشت هستند. تمامی این ارقام با گارانتی و ضمانت اصالت همراه با شناسنامه تقدیم باغداران عزیز در تمام نقاط کشور می شوند، فرایند تحویل نهال از این نهالستان هم به صورت حضوری و هم به صورت ارسال توسط باربری و تیپاکس به درب منزل امکان پذیر می باشد. همچنین کارشناسان این مجموعه همه روزه از ساعات ۸ صبح تا ۹ شب آماده مشاوره و گرفتن سفارش از شما عزیزان می باشد.

با توجه به شلوغی خطوط به علت نزدیک بودن فصل کاشت هرچه سریعتر نسبت به ثبت و رزو نهال بادام درخواستی بنمایید.

تماس با مجموعه اروم نهال

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۶

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۷

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۸

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۹

همچنین جهت مطالعه و اطلاعات بیشتر میتوانید از وبسایت ایم مجموعه به ادرس زیر دیدن فرمایید.

https://www.urumnahal.com/

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.