به گزارش ایرنابازار از روابط عمومی زمزم ایران، شرکت زمزم ایران به عنوان نخستین تولید کننده نوشابه های گازدار در ایران، از اواخر سال 1402 تا پایان تیرماه سالجاری با بهکارگیری استراتژی احیای بازارهای از دست رفته یا ضعیف و همچنین ورود به بازارهای جدید،موفق به صادرات مستقیم و غیرمستقیم به 23 کشور دنیا شد.
بر پایه این گزارش، صادرات محصولات زمزم (ساخت ایران) به تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله اقدامات خاصی بود که در مدت یادشده به ثبت رسید و توانست نام ایران و نوشیدنی ایرانی را در منطقه احیا کند.
همچنین، صادرات بیشتر از ۲۰کانتنیر از محصولات زمزم به کشور کانادا به صورت مستقیم و صادرات مجدد به آمریکا(به صورت غیرمستقیم)از اتفاقهای تازه این مدت بوده است.
از دیگر اقدامات جدید در مسیر صادرات، صدور محصولات زمزم به کشورهای انگلیس و استرالیا اقدامی درخور توجه در بازه 6 ماه گذشته است که نوید روزهای بهتر برای این برند 70 ساله را میدهد.
ازسوی دیگر، افزایش و تقویت صادرات محصولات زمزم به کشورهای حوزه CIS(کشورهای مستقل مشترکالمنافع) هم به دلیل تقویت مناسبات منطقهای محقق شد که با استقبال خوب مردم قزاقستان، تاجیکستان،ازبکستان و روسیه روبرو شده است.
براساس این بررسی، تنها در سال ۱۴۰۲،حدود ۲۰درصد از کل لیتراژ، ۲۵ درصد از کل ارزش ریالی و ۳۸ درصد از کل ارزش دلاری صادرات صنعت نوشیدنی های گازدار ایران متعلق به گروه زمزم ایران بوده است.
گفتنی است در مقایسه آمار رسمی صادرات شرکت زمزم ایران در سال ۱۴۰۲ با سال قبل از آن، رکورد ۱۶۶ درصدی رشد لیتراژ، ۳۵۷ درصدی رشد ارزش ریالی و ۴۱۹ درصدی رشد ارزش دلاری به ثبت رسید.