تهران- ایرناپلاس- استقلال تهران پس از برتری برابر پرسپولیس و حضور در فینال جام حذفی به شکلی عجیب، خودزنی کرد. رفتارهای خارج از عرف از سوی کادر فنی و مدیرعامل این تیم، فضا را به سمتی برد که از نگاه بسیاری از کارشناسان، استقلال پیش از شروع دیدار پایانی، نتیجه را واگذار کرده بود.

به گزارش ایرناپلاس، سناریوی عجیبی که در مجموعه استقلال آغاز شده بود در دیدار فینال به سرانجام رسید و یک شکست تلخ دیگر در کارنامه آبی‌پوشان به ثبت رسید اما سکانس پایانی این فیلم دراماتیک، در فرودگاه مهرآباد تهران رقم خورد و با بحث و جدل و دعوای بازیکنان و هواداران استقلال به اوج رسید تا بازهم ساختار بیمارگونه فوتبال باشگاهی ایران، جلوه زشت خود را آشکار سازد. البته این مساله فقط معطوف به استقلال نیست و در بسیاری از باشگاه‌های دیگر نیز این چیدمان و شیوه غلط وجود دارد و امروز استقلال فقط یک نمونه است.

تنش میان مدیرعامل و کادر فنی تیم در هفته اخیر و سفر سعادتمند به ایتالیا و دیدار با استراماچونی در روزهای گذشته، اوج تنش میان طرفین را عیان کرد. قهر مجیدی و پیامی که در اینستاگرام خود منتشر کرد نشان داد طرفین به شرایط و زمانی که در آن قراردارند بی‌توجه بوده و گویا به وظیفه خطیری که برعهده آن‌هاست، اشراف ندارند.

ناکامی در نیمه نخست
استقلال تهران باوجود آنچه تصور می‌شد، بازی را بدون تمرکز آغاز کرد. بی‌دقتی بازیکنان و عدم انسجام تیمی آن‌قدر مشهود بود که شاگردان مجیدی در ۴۵ دقیقه نخست، ۳ بار دروازه خود را بازشده دیدند و شوک بزرگی به خود و هواداران چشم انتظارشان، وارد کردند.
اگر یک‌بار دیگر به تصاویر نیمه نخست این بازی دقت کنید خواهید دید که شاگردان مجیدی در نیمه اول، گویا در زمین بازی نبودند و به حریف اجازه خودنمایی دادند. هر چند شاگردان او در نیمه دوم سعی در جبران نتیجه داشته و در آستانه یک کام بک تاریخی هم بودند، اما بی‌دقتی و بی‌برنامه بودن استقلال از یک سو و دفاع بسته، وقت‌کشی طولانی و البته کمی خوش شانسی شاگردان ساکت الهامی در نهایت جام را به تبریز برد تا هواداران پرشور استقلال، ناکامی دیگری را تجربه کنند.

تشبیه استقلال به سیرک مسخره
هرچند بازیکنان استقلال پس از باخت مقابل تراکتورسازی سعی در عدم مواجه با رسانه‌ها و دوربین‌های خبری داشتند اما با این شرایط بازهم صبحت‌هایی از آبی‌پوشان منتشر شد که جای واکاوی دارد. روزبه چشمی در اظهار نظری قابل تامل و هنگام خروج از رختکن، با کنایه گفت، علاف این سیرک مسخره شده‌ایم. مدت‌هاست در اردوی آبی‌پوشان اختلاف نظر و البته حاشیه‌هایی وجود دارد که به دلیل کم توجهی و یا عدم مدیریت، روی هم انباشته شده تا در نهایت کار را به جایی بکشاند که همه به نوعی لب به اعتراض گشوده و از شرایط بد تیم و باشگاه سخن بگویند.

بازهم تبریک به خودی‌ها بابت شکست!
چند وقتی است بازیکنان استقلال از رفتار افرادی به اصطلاح خودی علیه تیم و باشگاه حرف می‌زنند و گلایه می‌کنند. خودی‌هایی که هیچ‌گاه به صورت مشخص معرفی نشدند و هواداران پرشور این تیم متوجه نشدند این خودی‌ها چه کسانی هستند و چرا با آن‌ها برخورد نمی‌شود؟ وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران پس از ناکامی در فینال جام حذفی، باز هم از این خودی‌ها سخن به میان آورد و حتی به آنها تبریک هم گفت.

بازیکن متعصب استقلال در جملاتی کوتاه تاکید کرد، به خودی‌هایی که باعث حاشیه و باخت تیم ما شدند تبریک می‌گویم!
اما این خودی‌ها چه کسانی هستند و چرا یک بار برای همیشه معرفی نمی‌شوند. آیا نمی‌توان مقابل فعالیت و حضور این افراد را در باشگاه و تیم گرفت و یا قدرتی پشت آن‌ها قرار دارد که کسی نمی‌تواند در برابر آنها ایستادگی کند.

تنش و درگیری در فرودگاه
بی‌توجهی و عدم مدیریت بحران در باشگاه استقلال به حدی است که حتی برای بازگشت تیم به تهران هم شرایط مناسبی وجود نداشت تا در نهایت صحنه‌هایی زشت همراه با درگیری در برابر چشمان بهت‌زده مسافران و مردم رقم بخورد و دریغ از حضور افرادی که بتوانند جلوی این حاشیه‌ها را بگیرند. هر چند پس از دقایقی با حضور نیروهای انتظامی این مساله تمام شد اما آیا نمی‌شد پیش از ورود این تیم به فرودگاه تمهیدات لازم را در نظر گرفت تا این صحنه‌ها به ثبت نرسد. مردم عادی چرا باید شاهد چنین تصاویر زننده‌ای باشند و عدم مدیریت این ماجرا برعهده کیست؟

وداع تلخ مجیدی با آبی پوشان در فرودگاه
یکی از تصاویر تلخی که در صفحات مجازی دست به دست شد، لحظه خداحافظی فرهاد مجیدی با شاگردانش بود. او که با تفکر کسب جام راهی مشهد شده بود در نهایت دست خالی به تهران بازگشت تا تجربه‌ای تلخ در کارنامه ورزشی خود داشته باشد.
فرهاد چهره‌ای محبوب در میان هواداران استقلال بود اما شاید این روزها دیگر آن شرایط گذشته را نداشته باشد و باید دید این نتیجه و تجربه تلخ امروز فرهاد، چه آینده‌ای را برای او رقم خواهد زد.

استرا در راه تهران
با توجه به صحبت‌های سعادتمند در روزهای اخیر و شکست استقلال در فینال جام حذفی، احتمال بازگشت استراماچونی در جمع آبی‌پوشان تهرانی قوت گرفت. عجله فرهاد و شاید بی‌تجربه بودن او در اعلام استعفا پیش از دیدار فینال جام حذفی از یک و سفر مدیرعامل این تیم به ایتالیا به هر دلیل و با هر توجیه، تنش میان طرفین را قوت بخشید و حاشیه‌سازی برخی از همان خودی‌های معروف، در نهایت منجر به شکست استقلالی شد که هوادارانش برای تصاحب جام، لحظه شماری می‌کردند و اکنون با حسرت چشم به روزهای خوش آینده دارند.
این‌که استراماچونی به تهران بازخواهد گشت و اجازه فعالیت در فوتبال ایران را به او بدهند، پرسشی است که در روزهای آینده پاسخ آن مشخص خواهد شد، استقلالی‌ها اعتقاد دارند استرا برای حضور در تهران مشکلی ندارد اما مسئولان لیگ از پایان همکاری او و پایان قرارداد سخن می‌گویند. هرچند که امروز(شنبه ۱۵ شهریور) برخی رسانه‌ها اعلام کردند که باشگاه استقلال شرط‌های آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به این تیم را پذیرفته و منتظر حل مشکلات قانونی برای بازگشت این مربی است.
براساس این اخبار، مبلغ توافق شده میان طرفین یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو بوده و در صورتی که باشگاه استقلال قسط اول را واریز کند، قرارداد رسمی و رونمایی خواهد شد. استراماچونی همچنین به مدیران باشگاه تأکید کرده که نباید اشتباهات مدیران قبلی تکرار شده و پول باید به حساب وی واریز شود. یکی از شروط استراماچونی این بوده که پس از پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آید و قصد ندارد در این زمان روی نیمکت استقلال بنشیند. با وجود این اخبار، باید دید در نهایت قرعه سرمربی‌گری به نام کدام فرد می‌افتد.