محمد سرشار، مدیر شبکه پویا اعلام کرد که از فردا اول آبان ماه هیچگونه آگهی بازرگانی در شبکه پویا پخش نخواهد شد.
سرشار در باره این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت: از فردا یکم آبان ۹۸، شبکه کودک یک گام بلند دیگر را برای بهتر شدن و نزدیکتر شدن به الگوی رسانه_مربی برمیدارد؛ شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی.
آگهیهای بازرگانی نقش مهمی در تأمین بودجه صداوسیما دارند و در ماههای اخیر شدت و حجم گسترده این تبلیغات به نحوی اعصاب مخاطبان را به هم ریخته است. از قرار معلوم نحوه قرارداد صداوسیما با مؤسسات و شرکتهای بازرگانی به نحوی است که رسانه ملی در سود فروش شریک خواهد بود و به همین دلیل است که با حجم غیرعادی از تبلیغ یک یا چند شرکت و مؤسسه کنکور روبرو هستیم. اما بدترین بخش ماجرا به پخش آگهیهای بازرگانی بیربط و باربط از شبکه پویا که مخصوص کودکان است برمیگردد. آگهیهایی که به نوعی خنثیکننده محتوای مفید این شبکه بودند و ذهن کودکان معصوم را آماج حملههای تبلیغی قرار میدادند و آثار تخریبی تربیتی داشتند.
سرشار در این باره توضیح داده است که بنا به مصوبه شورای معاونان سازمان صداوسیما و دستور معاون سیما، پخش آگهیهای بازرگانی از شبکه کودک متوقف خواهد شد: «دیشب به دفتر دکتر میرباقری رفتم و از ایشان بابت صدور این دستور مهم تشکر کردم. در اینجا هم، در گرماگرم این شادی بزرگ از تکتک عزیزانی که در فضای حقیقی و مجازی پیگیر حذف آگهیهای بازرگانی از شبکه کودک بودند؛ تشکر میکنم. مخصوصا قدردان زحمات مادران دغدغهمندی هستم که با هشتگ #پویا_بدون_تبلیغات به میدان آمدند؛ هر روز با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صداوسیما تماس گرفتند و در هر فرصتی، صدای مطالبه بهحق خود را به گوش مسوولان رساندند.»