تهران- ایرناپلاس- نماینده پلدختر می‌گوید: تعداد زیادی بیل مكانیكی در منطقه وجود دارد، اما حجم گل و لای زیاد است. حتی‌ امكان افزایش تجهیزاتی از این دست وجود ندارد؛ چراكه معابر و خیابان‌ها بسته شده است.

حمیدرضا كاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی درباره زمان تكمیل اسكان موقت مردم تا شروع بازسازی‌ها به ایرناپلاس می‌گوید: با وزیر كشور و معاون اقتصادیشان آقای دین‌پرست جلساتی داشتیم و بناست امروز مجلس و دولت جلسه مشتركی درباره اسكان موقت داشته باشند تا این امر تسریع شود.

وی درباره وضعیت كنونی پلدختر تشریح می‌كند: نیروهای امدادی در حال تمیز كردن گل و لای موجود در شهر هستند، بحث اسكان موقت مردم تا حدی انجام گرفته است. همچنین پیگیر بازسازی وضعیت پل ارتباطی شهر كه تخریب شده، هستیم.

نماینده پلدختر در پاسخ به اینكه مردم محلی و نیروهای امدادی از كمبود بیل مكانیكی برای تخلیه گل و لای معبر و خانه می‌گویند، تأكید می‌كند: تعداد زیادی بیل مكانیكی در منطقه وجود دارد، اما حجم گل و لای زیاد است. حتی‌ امكان افزایش تجهیزاتی از این دست وجود ندارد؛ چراكه معابر و خیابان‌ها بسته شده است.

كاظمی درباره شیوع بیماری‌های پوستی توضیح می‌دهد: با توجه به گرم شدن هوا و اینكه پلدختر در بخش گرمسیری لرستان قرار دارد و حجم گل و لای در منطقه زیاد است، شكی نیست كه بیماری‌های ویروسی و پوستی شیوع پیدا كند. ما در این ارتباط جلسه‌ای با معاون وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشكی داشتیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام كرد كه از ابتدای وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تاكنون 227 هزار نفر از سیل‌زدگان در اردوگاه‌های اسكان اضطراری و موقت اسكان یافتند.